Mucizeler; her zaman rastlanmayan doğa üstü olaylardır. Resuller Allah tarafından gönderildiklerini ispatlamak için mucizler gösterirler. Son nebi'ye ise öncekilerin mucizelere inanmamış olması sebebiyle mucize verilmemiştir. Bu durum Kuran'da şöyle geçer:
- Bizim sana âyet (mucize) göndermemize mani olan şey, ancak evvelkilerin onu (mucizeleri) yalanlamış olmalarıdır.. (İsra Suresi 59)
İsra suresi 59.ayette görüldüğü gibi son nebi (Ahzab/40) olan Hz. Muhammed'e risaletini ispatlamak için önceki resullere verilen mucizeler verilmemiştir. Zaten en kral mucizeyi de gösterseydi, yine de ona inanmayanlar olacaktı. Hatta inanmak için saçma bahaneler üreterek en olmayacak şeyleri istemişlerdir. Allah'ı ve melekleri görmeden inanmayız diyerek asla iman etmeyeceklerini itiraf etmişlerdir.
- Dediler ki: “Yerden bize bir pınar fışkırtmadıkça; yahut senin hurmalardan, üzümlerden oluşan bir bahçen olup, aralarından şarıl şarıl ırmaklar akıtmadıkça; yahut iddia ettiğin gibi, gökyüzünü üzerimize parça parça düşürmedikçe; yahut Allah’ı ve melekleri karşımıza getirmedikçe; yahut altından bir evin olmadıkça; ya da göğe çıkmadıkça sana asla inanmayacağız. Bize gökten okuyacağımız bir kitap indirmedikçe göğe çıktığına da inanacak değiliz.” De ki: “Rabbimi tenzih ederim. Ben ancak resûl olarak gönderilen bir beşerim.” (İsra Suresi 90-93.ayetler)
Kanatlı melekleri (Fatır/1) ve Allah'ı karşımıza getir diyecek kadar inkarcı olmuş bu insanlara mucize göstermek fayda eder mi? Tabiki etmez. Bu yüzden mucize gösterme durumu son nebide vuku bulmamıştır. Ama önceki resuller kavimlerine bir takım mucizeler göstermişlerdir. Bunlardan bazıları şunlardır.
- Hz. İsa'nın beşikteyken konuşması mucizesi (Ali imran suresi 46, Maide suresi 110)
- Hz. İsa'nın çamurdan kuş yapıp üflemesi ve Allah'ın izniyle kuş heykelinin canlı kuşa dönüşüvermesi (Ali imran suresi 49, Maide suresi 110)
- Hz.İsa'nın duasıyla gökten sofra inmesi mucizesi (Maide suresi 112-115)
- Hz. Musa'nın Firavun'un sihirbazlarının karşısında asasını yere atmasıyla asanın yılana dönüşmesi mucizesi (Neml suresi 10)
- Hz. Musa'nın firavun ve adamlarından kaçarken asa ile denizi ikiye ayırması mucizesi (Şuara suresi 61-66.ayetler)
- Hz. Musa'nın elini koynuna sokup çıkarınca elinin bembeyaz cennet vücuduna dönüşmesi (Neml suresi 12)
Bu örnekler son nebiden önceki peygamberlerin gösterdiği mucize örnekleridir. Kuran'da Hz. Muhamemed'in mucize gösterdiğine dair bir ayet yoktur. Hatta mucize isteyenlere karşı ''Kuran mucize olarak yetmedi mi?'' demektedir.
- Dediler ki: "Ona Rabbinden ayetler (mucizeler) indirilmeli değil miydi?" De ki: "Ayetler yalnızca Allah'ın katındadır. Ben ise, ancak apaçık bir uyarıcıyım. Kendilerine okunmakta olan Kitabı sana indirmemiz onlara (mucize olarak) yetmiyor mu? Şüphesiz, bunda iman eden bir kavim için gerçekten bir rahmet ve bir zikir vardır. (Ankebut Suresi 50-51)
Ankebut suresi 50 ve 51.ayetlerde görüldüğü gibi mucize isteyenlere karşı Allah, ''Kitabı sana indirmemiz onlara (mucize olarak) yetmiyor mu?'' diyor. Buna rağmen son nebi Hz. Muhammed'in mucizeler gösterdiğini söyleyenlerin Kuran'dan delili yoktur. Peki, ayın yarılması peygamberin gösterdiği mucize değil mi?
Ayın yarılması mucizesi (!)
Ayın yarılması, peygamberimizin risaletini ispatlamak için gösterdiği mucize değildir. Kamer suresinin ilk ayetlerindeki ''Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı'' cümlesi son nebi'nin mucize gösterdiğine işaret etmez çünkü İsra 59 ve Ankebut 51. ayetler son nebiye mucize verilmediğini bildirmektedir. Ayın yarılması ayetini, kıyamete yakın bir zamanda yarılacak veya ayın yarılması gerçeklerin ortaya çıkmasıdır şeklinde anlamak lazımdır. Aksi halde ''Bizi mucizeler göndermekten alıkoyan, öncekilerin onları yalanlamış olmasından başka bir şey değildir...'' (İsra/59) ayetine ve ''Kendilerine okunmakta olan Kitabı sana indirmemiz onlara (mucize olarak) yetmiyor mu?..''(Ankebut/51) ayetine ters düşmüş olacaktır. Araplar bir işin/gerçeğin ortaya çıktığını ifade etmek için "Ay"ı mesel olarak kullanırlar (Ragıb, ts. I: 546; Ebu Hayyan, ts., VIII: 130). Ayın yarılması olayıyla ilgili rivayet de diğer bir çok rivayet gibi sonradan uydurulmuştur. (Bkz: Hadis uydurma sebepleri)
Kuran ile uyumlu bir hadiste de peygamberimiz kendisine mucize verilmediğini söylemektedir. (4351)- Ebu Hureyre anlatıyor: "Resûlullah (as) buyurdular ki: "Her peygambere mutlaka insanların inanmakta olageldikleri şeyler cinsinden bir mucize verilmiştir. Ama bana verilen (mucize) ise vahiydir ve bunu bana Allah vahyetmiştir. Bu sebeple kıyamet günü, diğer peygamberlere nazaran etbâı en çok olan peygamberin ben olacağımı ümid ediyorum." [Buharî, Fezâilu'l-Kur'ân 1, Î'tisâm 1; Müslim, İman 239, (152).]
Bu hadiste önceki ümmetlere inandıkları konularda yani, sihirbazlığın yaygın olduğu zamanda Hz. Musa'nın sihirbazları yenmesi (Neml 10), Tıp ilminin yaygın olduğu zamanda Hz. İsa'nın körü ve alacayı iyileştirmesi, ölüyü diriltmesi (Ali imran 49, Maide 110), şiir ilminin yaygın olduğu zamanda da Hz. Muhammed'in Kuran'ı mucize olarak göstermesinden bahsedilmektedir. Son nebi'ye mucize verilmediğinden bahseden (İsra 59, Ankebut 51) ayetlere bakıldığında bu hadis sahihtir.
İddia: Meleklerin savaşta peygamberimize yardım etmesi mucize değil mi? Ali İmran suresi 124, 125. ,Enfal suresi 9, Tevbe suresi 26, Tevbe suresi 40. ayetlerde meleklerin yardım ettiği yazıyor. Mealciler bu ayetlerde bildirilen meleklerin yardım etmesini mucize olarak görmüyorlar mı?
Cevap: Mealci diyerek Kuran'ı mehcur bırakanların kendisi hadis meali okumaktadır. Meleklerin yardım etmesi ayetlerinin peygamberimizin risaletini ispatlamak için mucize göstermesiyle alakası yoktur. Allah'ın yardımından bahseden ayetlere mucize demek zorlamadır. İsra 59 ve Ankebut 50,51.ayetlerde son nebiye mucize verilmediği açıkça bildirilmiştir.
İddia: ''Attığın zaman sen atmadın Allah attı''(Enfal 17) ayetinde tefsirciler ''Bedir günü peygamberimiz yerden toprak alıp serpince müşriklerin gözlerine ve kulaklarına kaçtı'' diyor. Bu mucize değil mi? O kadar insanın gözüne nasıl kaçacak bir avuç toprak?
Cevap: Enfal 17.ayette yine savaşta Allah'ın yardımından bahsedilmiştir. Bunun son nebiye mucize verilmesi olarak yorumlanması zorlamadır. Mucizeler herkesin önünde gerçekleşir ve sonunda inanmaları istenir. Örneğin, Hz. Musa'nın asasını yere atınca asanın yılana dönüşmesi (Neml/10) mucizedir. Sihirbazların iman etmesini sağlamıştır. Hz.İsa'nın çamurdan kuş heykeli yapıp üflemesiyle çamurun canlanması (Ali imran 49, Maide 110) mucizedir. Görenleri hayrete düşürmüştür. Ama savaşta Allah'ın yardım etmesi mucize değil rahmettir. Enfal 17.ayeti son nebinin mucizesi olarak göstermek alakasızdır.
Sonuç: Bu yazımızda peygamberin bir sürü mucizeler gösterdiğini söyleyenlerin yalancı olduğunu, Kuran'da son nebi'ye mucize verilmediğinin bildirildiğini, hatta hadiste bile mucize verilmediği yazmasına rağmen sünnilik dinine mensup kişilerin bu hadisi gizlediğini gördük.
Eşhedu enla ilahe illallah ve eşhedu enne muhammeden abduhu ve rasuluhu.
Kuran ile uyumlu bir hadiste de peygamberimiz kendisine mucize verilmediğini söylemektedir. (4351)- Ebu Hureyre anlatıyor: "Resûlullah (as) buyurdular ki: "Her peygambere mutlaka insanların inanmakta olageldikleri şeyler cinsinden bir mucize verilmiştir. Ama bana verilen (mucize) ise vahiydir ve bunu bana Allah vahyetmiştir. Bu sebeple kıyamet günü, diğer peygamberlere nazaran etbâı en çok olan peygamberin ben olacağımı ümid ediyorum." [Buharî, Fezâilu'l-Kur'ân 1, Î'tisâm 1; Müslim, İman 239, (152).]
Bu hadiste önceki ümmetlere inandıkları konularda yani, sihirbazlığın yaygın olduğu zamanda Hz. Musa'nın sihirbazları yenmesi (Neml 10), Tıp ilminin yaygın olduğu zamanda Hz. İsa'nın körü ve alacayı iyileştirmesi, ölüyü diriltmesi (Ali imran 49, Maide 110), şiir ilminin yaygın olduğu zamanda da Hz. Muhammed'in Kuran'ı mucize olarak göstermesinden bahsedilmektedir. Son nebi'ye mucize verilmediğinden bahseden (İsra 59, Ankebut 51) ayetlere bakıldığında bu hadis sahihtir.
İddia: Meleklerin savaşta peygamberimize yardım etmesi mucize değil mi? Ali İmran suresi 124, 125. ,Enfal suresi 9, Tevbe suresi 26, Tevbe suresi 40. ayetlerde meleklerin yardım ettiği yazıyor. Mealciler bu ayetlerde bildirilen meleklerin yardım etmesini mucize olarak görmüyorlar mı?
Cevap: Mealci diyerek Kuran'ı mehcur bırakanların kendisi hadis meali okumaktadır. Meleklerin yardım etmesi ayetlerinin peygamberimizin risaletini ispatlamak için mucize göstermesiyle alakası yoktur. Allah'ın yardımından bahseden ayetlere mucize demek zorlamadır. İsra 59 ve Ankebut 50,51.ayetlerde son nebiye mucize verilmediği açıkça bildirilmiştir.
İddia: ''Attığın zaman sen atmadın Allah attı''(Enfal 17) ayetinde tefsirciler ''Bedir günü peygamberimiz yerden toprak alıp serpince müşriklerin gözlerine ve kulaklarına kaçtı'' diyor. Bu mucize değil mi? O kadar insanın gözüne nasıl kaçacak bir avuç toprak?
Cevap: Enfal 17.ayette yine savaşta Allah'ın yardımından bahsedilmiştir. Bunun son nebiye mucize verilmesi olarak yorumlanması zorlamadır. Mucizeler herkesin önünde gerçekleşir ve sonunda inanmaları istenir. Örneğin, Hz. Musa'nın asasını yere atınca asanın yılana dönüşmesi (Neml/10) mucizedir. Sihirbazların iman etmesini sağlamıştır. Hz.İsa'nın çamurdan kuş heykeli yapıp üflemesiyle çamurun canlanması (Ali imran 49, Maide 110) mucizedir. Görenleri hayrete düşürmüştür. Ama savaşta Allah'ın yardım etmesi mucize değil rahmettir. Enfal 17.ayeti son nebinin mucizesi olarak göstermek alakasızdır.
Sonuç: Bu yazımızda peygamberin bir sürü mucizeler gösterdiğini söyleyenlerin yalancı olduğunu, Kuran'da son nebi'ye mucize verilmediğinin bildirildiğini, hatta hadiste bile mucize verilmediği yazmasına rağmen sünnilik dinine mensup kişilerin bu hadisi gizlediğini gördük.
Eşhedu enla ilahe illallah ve eşhedu enne muhammeden abduhu ve rasuluhu.