Kuran müslümanlığı hakkında bilgiler

İnsan nasıl yaratıldı? Adem yaratılış kıssası!

evrim yok

Soru: Evrimle mi insan olduk yoksa çamurdan yapılmış heykel mi canlandı? Kuran'da insanın yaratılışıyla ilgili ayetler bu konuda ne diyor? insan nasıl yaratıldı?

Cevap: Yaratılışın başlangıcı hakkındaki ayetlere baktığımız zaman; Allah'ın  insan yaratmaya karar verdiğini ve bu kararını meleklere bildirdiğini sonra çamura şekil verdiğini sonra çamuru kurumaya bıraktığını sonra ruhundan üfleyip can verdiğini sonra meleklerin secde ettiğini sonra İblisin kibirlenip kovulduğunu görürüz. Bu olay akışı Kuran’da farklı ayetlerde anlatılmıştır. Başlangıçtan itibaren neler yaşandığına bakalım.

1- Allah’ın insan yaratmaya karar vermesi: Yeryüzünde henüz insan’ın adı bile anılmazken, böyle bir canlı hiç bilinmezken Allahu teala yarattıklarına bir yenisini eklemek istemiştir. ''İnsanın üzerinden uzun bir süre geçmedi mi? Henüz zikredilen birşey değildi.'' [İnsan 1] İnsan adında bir canlı yaratmaya karar veren Allah bu kararını meleklere şöyle bildirmiştir:  ‘’ Ve rabbin demişti meleklere: Mutlaka ben yeryüzünde halife kılacağım. (Melekler) dedi: ‘’Orada fesat çıkarıp kan dökecek birini mi kılacaksın? Biz seni hamd ile tespih ediyoruz ve kutsuyoruz.’’ (Allah) dedi: ‘’Şüphesiz ki ben bilirim sizin bilmediğiniz şeyleri.’’ [Bakara Suresi 30] Melekler, irade sahibi ve birbirinin yerine geçecek canlının savaşacağını bildiği için ‘’Orada fesat çıkarıp kan dökecek birini mi kılacaksın ‘’ demişlerdir. Allah da onların hepsinin fesat çıkarmayacağını, aralarında salih kulların da çıkaracağını ima ederek ‘’Sizin bilmediklerinizi bilirim’’ demiştir. Meleklere bu haberi verdikten sonra onu nasıl yaratacağını da söylemiştir: ''Senin rabbin meleklere demişti ki: ‘’Şüphesiz ben bir beşer yaratacağım; kurutulmuş çamurdan, yıllanıp kokuşmuş kara balçıktan.’’ Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman derhal ona secde edenlerden olun.'' [Hicr Suresi 28-29] Bu ayette yaratılacak olan beşerin çamura şekil verildikten sonra kurumaya bırakılacağı haber verilmiştir. Yani toprak ve suyun karışımı olan çamura insan sureti verip kurumaya bırakılmıştır. ‘’Andolsun insanı biz yarattık, bekletilerek kurutulmuş çamurdan, şekil verilmiş balçıktan.'' [Hicr 26] Bu çamur öylesine kurumuştur ki sanki ateşte pişirilmiş gibi sertleşmiştir: ‘’(Allah) yarattı insanı, ateşte pişirilmiş gibi kurutulmuş çamurdan.’’ [Rahman Suresi 14] ayetinde Adem’in hamurunun çömlek gibi kuruduğu haber verilmiştir.

2- Kuruyan heykele ruh üflenmesi: Şekil verilmiş heykel ateşte pişirilmiş gibi kuruduktan sonra Allahu teala ona ruh üfleyerek hayat vermiştir. Böylece Adem yaratılan ilk insan olmuştur. ''O ki herşeyi güzel yarattı ve insanı yaratmaya çamurdan başladı. Sonra onun neslini kıymetsiz bir suyun özünden kıldı. Sonra onu düzenledi ve içine ruhundan üfledi. Sizin için işitme ve görme ve gönüller kıldı. Pek az şükrediyorsunuz.'' [Secde Suresi 7-9] ayetinde meleklere haber verilen çamurdan insanın içine ruh üflendiği haber veriliyor. Bu ruh üfleme olayı Hz.İsa’nın çamurdan kuşa üflemesi gibi heykele hayat vermiştir. Bilindiği üzere Hz. İsa da elleriyle kuş heykeli yapıyordu ve üflediği zaman canlı kuşa dönüşüyordu. (bk: Ali İmran 49, Maide 110)

Adem’in yaratılışı Kuranla uyumlu olarak Tevrat’ta şöyle geçer:  ''Tanrı Adem’i topraktan yarattı ve burnuna yaşam soluğunu üfledi. Böylece Adem yaşayan varlık oldu.'' [Tevrat: Yaratılış 2/7]

Kuranla uyumlu bir hadiste Adem’in çamurunun dünyanın farklı yerlerinden alınan toprakla yoğurulduğu, bu yüzden insanların renklerinin farklı olduğu rivayet edilmiştir. ''Ebû Musa el Eş’arî ’den rivâyete göre Rasûlullah (s.a.v.) şöyle dedi: “Allah, Adem’i yeryüzünün her bir tarafından aldığı topraktan yaratmıştır. Bundan dolayı Adem’in nesli yeryüzünün renkleri kadar değişik şekillerde çoğalıp geldiler. Dolayısıyla; kimi kızıl renkli, kimi beyaz, kimi siyah kimi de bunlar arası renklerdedir. Kimi yumuşak, kimi sert, kimi iyi, kimi kötü huyludur.'' [Tirmizi: Tefsir 3 (2955); Ebu Davud: Sünnet 16 (4693)]

3- Meleklerin Adem için secde etmesi: Ruh üflendikten sonra hayata gözlerini açan Hz. Adem’e Allah isimleri öğretti. ‘’Ve Adem'e isimlerin hepsini öğretti sonra meleklere arz ederek dedi: ''Bana bunların isimlerini söyleyin, eğer sadık iseniz.'' (Melekler) dedi: ''Sen subhansın, senin bize öğrettiğinden başka ilmimiz yok bizim. Şüphesiz ki sen en iyi bilensin, hikmet sahibisin.'' (Allah) dedi: ''Ey Adem! Onlara bildir onun isimlerini.'' Böylece onun isimlerini bildirince (Allah) dedi: ''Ben demiştim size, şüphesiz ki ben bilirim göklerin ve yerin gaybını, açıkladığınızı ve gizlediğinizi de bilirim.'' [Bakara 31-33] Bu isimlerin Allah’ın kudretini ve onun vasıflarını anlattığını gören melekler kendilerinden daha üstün bir canlıya secde etmekte kibirlenmediler. ‘’Böylece meleklerin hepsi topluca secde ettiler.’’ [Sad Suresi 73] Bu melekler daha önce ‘’fesat çıkarıp kan dökecek birini mi yaratacaksın’’ diyerek insanın bozguncu olacağını düşünmüşlerdi. Ama Adem’in Salih bir kul olduğunu görünce ona karşı kibirlenmediler. Zaten kibirlenseler bile Allah’ın emrine isyan edemezlerdi. Çünkü melekler Allah’ı hamd ile tespih ederler ve emrinden çıkmazlar. ‘’..Biz seni hamd ile tespih ediyoruz ve kutsuyoruz…’’ [Bakara 30] ‘’Ve o kulları üzerinde hakimiyet sahibidir. Sizin üzerinize bekçiler gönderir. Sizden birine ölüm gelince (melek) resullerimiz onu vefat ettirir ve onlar kusur etmezler.’’ [Enam suresi 61] ayetinde meleklerin kusur etmediği haber veriliyor.

4- İblisin Adem için secde etmemesi: İblis meleklerin makamında görev yapan bir cindi. ‘’Ve demiştik meleklere: Adem için secde edin. Böylece secde ettiler, iblis hariç. Cinlerden idi, böylece rabbinin emrinden fıska düştü. Halen onu ve zurriyetini benden başka veliler mi ediniyorsunuz, onlar size düşmandır, zalimler için ne kötü bedel.’’ [Kehf Suresi 50] ayetinde İblis’in cin olduğu haber verilir.

Cinler irade sahibi canlılar olduğu için Allah’ın emrine karşı gelebilirdi. İblis de meleklerin bulunduğu makamda olmaktan ötürü kendini yücelerden sayıyordu. İçindeki kibir Allah’ın emirlerini çiğneyecek boyuta ulaşmıştı. Adem için secde edin emri geldiğinde bu kibri ortaya çıktı. ‘’Ancak iblis kibirlendi ve kâfirlerden oldu. (Allah) Dedi: Ey İblis! Ellerimle yarattığım şeye secde etmekten seni men eden nedir? Kibirlendin mi yoksa yücelerden mi oldun? (İblis) Dedi: ''Ben ondan hayırlıyım. Beni ateşten yarattın onu ise balçıktan yarattın.'' [Sad Suresi 74-76] İblis'in cevabı kendini beğenmişlik içeriyor, alakasız bir cevap veriyordu. Önemli olan yaratılış maddesi değil içindeki iradeyi takva için kullanabilmekti. Çünkü Allah katında tek üstünlük göstergesi takva elbisesidir. ’’Ey Ademoğulları! Size ayıp yerlerinizi örten elbise ve süs indirdik. Takva elbisesi ise daha hayırlıdır. İşte bu Allah'ın ayetlerindendir, umulur ki tezekkür ederler.’’ [Araf Suresi 26] İblis ise Allah’ın emrine itaat etmeyerek takva elbisesini çıkarmış ve ‘’ Ben ondan hayırlıyım ateşten yaratıldım’’ diyerek kendini insan’dan üstün görmüştür. ‘’Ve meleklere Adem için secde edin demiştik. Böylece secde ettiler iblis hariç. Dedi: ''çamurdan yarattığın kişiye mi secde edeyim.'' [İsra Suresi 61] Allah’ın emrine isyan eden İblis makamından kovulmuştur.  ‘’ (Allah) Dedi: ''O zaman çık oradan. Artık şüphesiz ki sen kovuldun. Ve şüphesiz ki senin üzerinedir lanetim din gününe kadar.’’ (İblis) Dedi: ''Rabbim! Öyleyse bana diriliş gününe kadar mühlet ver.'' (Allah) Dedi: ‘’Artık şüphesiz ki sen mühlet verilenlerdensin. Vakti malum güne kadar.’’ (İblis) Dedi: ‘’Artık senin izzetine (andolsun) elbette hepsini azdıracağım. Onlardan senin ihlaslı kulların hariç.’’ [Sad Suresi 77-83] diyerek insanlar için bir imtihan vesilesi olmuştur. İlk uğraştığı vesvese verdiği insan da Adem ve eşi olmuştur.

5- Adem’e zevce yaratılması: Adem ilk insan olduğu için ona kendi türünden bir karşı cins gerekiyordu. Bu yüzden ona kendi türünde bir zevce yaratıldı.

Ey insanlar! Rabbinize takvalı olun. O ki sizi tek nefsten yarattı ve ondan (aynı nefsten) zevcesini yarattı. Ve ikisinden pek çok erkekler ve kadınlar yaydı. Takvalı olun Allah'a ki onunla yakınlarınıza dilekte bulunursunuz. Şüphesiz ki Allah sizin üzerinizde gözetleyicidir. [Nisa Suresi 1]
Sizi tek nefsten yarattı. Sonra O'ndan eşini kıldı. Sizin için güdülen hayvanlardan sekiz eş indirdi. Sizi annelerinizin karınlarında üç karanlık içinde yaratmadan yaratmaya geçirir. Rabbiniz olan Allah budur. Mülk onundur. O'ndan başka ilah yoktur. Öyleyse nasıl dönüyorsunuz? [Zumer Suresi 6]

Tevratta ve rivayetlerde kadının, Ademin kaburga kemiğinden yaratıldığı yazar. Kuran’da ise sadece  ‘’ Sizi tek nefsten yarattı sonra ondan zevcesini kıldı’’ cümlesi vardır. Bu ifade ‘’Ademin kendi türünden hoşlanacağı bir kadın yarattı’’ olarak anlaşılırsa kadının da topraktan yaratılmış olması gerekir. Çünkü madde boyutundaki her şey topraktan yaratılmıştır.  Metafizik canlılardan olan cinler ise semum ateşinden yani çölden zemininden yükselen sıcaklıktan yaratmıştır. Bu yüzden cinleri madde boyutunda göremiyoruz. ‘’Ve cinleri daha önce semum (çöl sıcağı) ateşinden yarattık.’’ [Hicr Suresi 27]

6- Adem ve zevcesinin cennet yaşamı: Adem ve zevcesi, yaşamaları için cennete yerleştirilmişti. Cennette onları rahat bir yaşam bekliyordu. Aç kalmak, susuz kalmak ve güneşten bunalmak yoktu. ‘’O zaman dedik: Ey Adem! Şüphesiz ki bu (iblis) sana ve zevcene düşmandır. Öyleyse sizi çıkarmasın cennetten, o zaman pişman olursun. Şüphesiz ki orada senin için aç kalmak ve çıplak kalmak yoktur. Ve şüphesiz ki sen orada susamazsın ve sıcaklamazsın.’’ [Taha Suresi 117-119] Böyle rahat bir yurtta yaşamına devam ederken birde yasak ağaç konusunda uyarılmıştı. Aslında bu ağaç onun imtihanıydı çünkü Allah her insanı imtihan eder. Allah ilk insan olan Adem ve zevcesini bu ağaçla sınamak istemişti. Elbette onların yasak meyveden yiyeceğini de biliyordu. Çünkü Allah için geçmiş ve gelecek gibi zaman kavramı yoktur ve herkesin yapacağı şeyleri önceden bilir.  ‘’Ve dedik: ''Ey Adem! Sen ve zevcen cennete yerleşin. Ve dilediğiniz yerden bolca yeyin ama şu ağaca yaklaşmayın. O takdirde zalimlerden olursunuz.’’ [Bakara Suresi 35] diyerek o meyveden yemek bir yana ‘’o ağaca yaklaşmayın’’ diyerek uyarmıştır.

7- İlk vesvese: İblis ise insanlara düşman olduğu için boş durmamış ve onları yasak ağaçtan yemesi konusunda ikna etmişti. İkna yöntemi süslü bir yalana dayanıyordu. ‘’Bu ağaçtan yerseniz burada ebedi kalırsınız’’ diyordu. Gerçekte ise durum tam tersiydi, yasak meyveden yedikleri zaman cennetten çıkacaklardı. İblis şöyle vesvese verdi: ‘’Böylece şeytan onlara vesvese verdi, Onların kendilerinden gizlenmiş olan avret yerlerinin açığa çıkması için. Dedi ki: Rabbiniz size bu ağacı nehyetti, iki melek olmayın veya kalıcı olmayın diye. Ve onlara yemin etti: ''Şüphesiz ki ben size nasihat ediyorum'' [Araf Suresi 20-21] diyerek kandırmıştı. Adem ve eşi birlikte yasak meyveden yediler.

8- Yasak meyvenin sonucu: Yasak meyveden yiyen Adem ve zevcesi aniden telaşa kapıldı. Çünkü kendilerinden gizlenmiş olan avret yerleri görünür olmuştu. Bu gizlenme vücudun değişime uğraması şeklinde mi oldu yoksa gözlerinde ki perde mi kalktı bilemiyoruz. Allahu Teala bu olayı şöyle bildirmiştir: ‘’Artık ikisi de ondan yediler. Böylece edep yerleri kendilerine görünür oldu. Ve başladılar cennet yapraklarıyla üzerlerini kapatmaya. Adem (yasak meyveyi yiyerek) rabbine asi oldu ve böylece azdı.’’ [Taha Suresi 121] Aslında rabbine asi olmak istemiyordu ama iblisin yalan telkinlerine inanıp Allah’ın sözünden şüphe duydular. Allah’ın sözlerinden şüphe duymak onları yanlış yapmaya sürüklemişti. Oysaki ‘’..Allah’tan daha doğru sözlü olan kimdir?’’ [Nisa suresi, 122] Bir anlığına Allah’ın sözünden şüphe duydular ve rahat cennet yaşamında ebedi kalmak için yasak meyveden yediler. İblis onları nasıl kandıracağını biliyordu, nefsi arzularına hoş gelecek şeyler söylemişti. ‘’İki melek olmayın veya cennette kalıcı olmayın diye rabbiniz bu ağacı yasakladı’’ [Araf 20] diyerek kandırmıştı.

9- Cennetten çıkrılma: Artık yasak ağaçtan yemişlerdi ve orada kalamazlardı. Bu yüzden dünyaya gönderildiler. ‘’(Adem ve zevcesi) Dediler: Rabbimiz! Biz nefsimize zulm ettik. Eğer bize mağfiret etmezsen ve acımazsan elbette hüsrana uğrayanlardan oluruz. (Allah) Dedi: Birbirinize düşman olarak inin oradan. Sizin için yeryüzünde bir yerleşme ve bir süre geçinme vardır. (Allah) Dedi: Orada yaşayacaksınız ve orada öleceksiniz ve oradan çıkarılacaksınız.’’ [Araf Suresi 23-25] ayetinde Adem ve zevcesi ve iblisin yeryüzüne gönderildiği bildiriliyor.

Burada dikkat çeken cümle ‘’Sizin için yeryüzünde yerleşme ve belli süreye kadar geçinmek vardır, orada yaşayıp orada öleceksiniz ve orada dirileceksiniz’’ cümlesidir. Demek ki daha önce yeryüzünde değillerdi ki yeryüzüne gönderildiler. Ayrıca ‘’Şüphesiz ki orada senin için aç kalmak ve çıplak kalmak yoktur. Ve şüphesiz ki sen orada susamazsın ve sıcaklamazsın.’’[Taha 118-119] ayeti de Adem ve eşinin cennet hayatında nasıl rahat yaşadıklarından bahseder.

10- Adem'in çocukları: Kuran'da ve daha önce inen Tevratta Adem'in çocuklarından bahsedilir. ''Habil ve Kabil'' olarak bilinen kardeşlerin Allah'a kurban sunduğu, bu sununun takvalı olan Habil'den kabul edildiği, kibirli Kabil'in ise öfkelenip kardeşini öldüğü ve ilk cinayeti işlediği bildirilmiştir. Bunlar Adem ve eşinin çocuklarıydı. Kuran'da ''Ey ademoğulları'' hitabıyla bütün insanlara seslenen rabbimiz, Adem ve eşine de ''ana babanız'' diyerek insanlığın iki kişiden çoğaldığını bildirmiştir.

Ey Âdemoğulları! Avret yerlerini kendilerine açmak için, elbiselerini soyarak ana babanızı cennetten çıkardığı gibi, şeytan sizi de saptırmasın. Çünkü o ve kabilesi, onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler. Şüphesiz biz, şeytanları, iman etmeyenlerin dostları kılmışızdır. (Araf suresi 27)

Kuran - Maide Suresi 27: Onlara Adem'in iki oğlunun haberini hak ile oku. Kurban sundukları zaman birinden kabul edildi ve diğerinden kabul edilmedi. (Kabil)''Seni elbette öldüreceğim'' dedi. (Habil) Dedi: ''Allah takva sahiplerinden kabul eder.'' 28: Gerçekten sen beni öldürmek için elini uzatırsan, ben seni öldürmek için elimi uzatacak değilim. Şüphesiz ki ben alemlerin rabbi olan Alllah'tan korkarım. 29: İsterim ki benim günahımı ve kendi günahını yüklenesin. Böylece ateş ashabından olasın. Zalimlerin cezası işte budur. 30: Derken nefsi onu kardeşini katletmeye ikna etti, böylece onu öldürdü. Artık hüsrana uğrayanlardan oldu.

Tevrat - Yaratılış 4.Bölüm: 1-Adem karısı Havva ile yattı. Havva hamile kaldı ve Kayin’i doğurdu. “RAB’bin yardımıyla bir oğul dünyaya getirdim” dedi. 2- Daha sonra Kayin’in kardeşi Habil’i doğurdu. Habil çoban oldu, Kayin ise çiftçi. 3- Günler geçti. Bir gün Kayin toprağın ürünlerinden RAB’be sunu getirdi. 4- Habil de sürüsünde ilk doğan hayvanlardan bazılarını, özellikle de yağlarını getirdi. RAB Habil’i ve sunusunu kabul etti. 5- Kayin’le sunusunu ise reddetti. Kayin çok öfkelendi, suratını astı. 6- RAB Kayin’e, “Niçin öfkelendin?” diye sordu, “Niçin surat astın? 7- Doğru olanı yapsan, seni kabul etmez miyim? Ancak doğru olanı yapmazsan, günah kapıda pusuya yatmış, seni bekliyor. Ona egemen olmalısın.” 8- Kayin kardeşi Habil’e, “Haydi, tarlaya gidelim” dedi. Tarlada birlikteyken kardeşine saldırıp onu öldürdü.

Tevrat - Yaratılış 5.Bölüm: 1- Adem soyunun öyküsü: Tanrı insanı yarattığında onu kendine benzer kıldı. 2- Onları erkek ve dişi olarak yarattı ve kutsadı. Yaratıldıkları gün onlara “İnsan” adını verdi. 3- Adem 130 yaşındayken kendi suretinde, kendisine benzer bir oğlu oldu. Ona Şit adını verdi. 4- Şit’in doğumundan sonra Adem 800 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu. 5- Adem toplam 930 yıl yaşadıktan sonra öldü. 6- Şit 105 yaşındayken oğlu Enoş doğdu. 7- Enoş’un doğumundan sonra Şit 807 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu. 8- Şit toplam 912 yıl yaşadıktan sonra öldü. 9- Enoş 90 yaşındayken oğlu Kenan doğdu. 10- Kenan’ın doğumundan sonra Enoş 815 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu. 11- Enoş toplam 905 yıl yaşadıktan sonra öldü. 12- Kenan 70 yaşındayken oğlu Mahalalel doğdu. 13- Mahalalel’in doğumundan sonra Kenan 840 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu. 14- Kenan toplam 910 yıl yaşadıktan sonra öldü. 15- Mahalalel 65 yaşındayken oğlu Yeret doğdu. 16- Yeret’in doğumundan sonra Mahalalel 830 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu. 17- Mahalalel toplam 895 yıl yaşadıktan sonra öldü. 18- Yeret 162 yaşındayken oğlu Hanok doğdu. 19- Hanok’un doğumundan sonra Yeret 800 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu. 20- Yeret toplam 962 yıl yaşadıktan sonra öldü. 21- Hanok 65 yaşındayken oğlu Metuşelah doğdu. 22- Metuşelah’ın doğumundan sonra Hanok 300 yıl Tanrı yolunda yürüdü. Başka oğulları, kızları oldu. 23- Hanok toplam 365 yıl yaşadı. 24- Tanrı yolunda yürüdü, sonra ortadan kayboldu; çünkü Tanrı onu yanına almıştı. 25- Metuşelah 187 yaşındayken oğlu Lemek doğdu. 26- Lemek’in doğumundan sonra Metuşelah 782 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu. 27- Metuşelah toplam 969 yıl yaşadıktan sonra öldü. 28- Lemek 182 yaşındayken bir oğlu oldu. 29- “RAB’bin lanetlediği bu toprak yüzünden çektiğimiz eziyeti, harcadığımız emeği bu çocuk hafifletip bizi rahatlatacak” diyerek çocuğa Nuh adını verdi. 30- Nuh’un doğumundan sonra Lemek 595 yıl daha yaşadı. Başka oğulları, kızları oldu. 31- Lemek toplam 777 yıl yaşadıktan sonra öldü. 32 Nuh 500 yıl yaşadıktan sonra Sam, Ham, Yafet adlı oğulları doğdu.

Sonuç: İnsanlık Adem ve eşinden çoğalmıştır. Kuran ayetleri bir olay akışından bahseder. 1- Önce Allahu teala insan yaratmaya karar vermiş ve bunu meleklere haber vermiştir. 2- Ademin çamuru mayalanmış ve kurumaya bırakılmıştır. 3- Ateşte pişirilmiş gibi kuruyan çamura ruh üflenmiştir. 4- Canlanan Adem'e melekler secde etmiştir. 5- İblis kibirlenip secde etmemiş ve kafir olmuştur. 6- Adem'e zevce yaratılmıştır. 7- Adem ve zevcesi cennete yerleştirildiler. 8- İblis Adem ve eşine vesvese verdi. 9- Adem ve eşi yasak meyveden yediler. 10- Cennetten çıkarıldılar. Olay akışı bu şekilde anlatılmıştır. Kuran evrimden bahsetmediği gibi kapı bile aralamaz.

İnsan nasıl yaratıldı? - Bumudin/15.09.2018

Adem ve Havva

1 yorum:

  1. Bu ayetler, "evrimci müslüman" ifadesinin deli saçması olduğu ortaya koyuyor. Müslümandan evrimci olmaz. Caner Taslaman ve İslamoğlu gibiler okusun bu yazıyı.

    YanıtlaSil

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?