Cevap: Dindar kelimesi temiz insanlar için kullanılır. Resuller ve Allah'a teslim olmuş bilinçli müslümanlar dindar insanlardır. Kötü örneklerle gündem olanlar ise dincilerdir. Dinci; iman ettiği şeyle davranışları uyuşmayan, hurafeleri Allahın emri zanneden, dini çıkarları için kullanan, samimiyetsiz, uyumsuz kişidir. Dinciler genelde müşrik olurlar çünkü neyi niçin savundukları bilmezler. Doğdukları yerin dinini veya çoğunluğun övdüğü kişileri yüceltirler. Mukayese yetenekleri yoktur, güdülen hayvanlar gibi dolaşırlar. Kısaca; sorayı taşlayan, farkhundayı katledenler dincilerdir.
Kötü dinciler var diye dinden soğumak veya kötü dinciler var diye kafirleri cennete koymak, kötü zenginler var diye paraya düşman olmaya benzer. Siz de zengin olabilirsiniz ama kötü olmayıp bu serveti Allah yolunda harcamasını bilmelisiniz. İşte dindar olmak da parayı Allah yolunda harcamaya benzer. O parayla; kumar oynarsanız, pavyona giderseniz, parayı faize yatırırsanız, biriktirip hayra harcamazsanız kötü dinci olursunuz ama o parayla ayakkabısı olmadığı için karlı yollarda terlikle okula giden çocuklara, eski kıyafetle gezen insanlara, ihtiyaç sahiplerine yardım ederseniz dindar olursunuz. Yurtlarda erkek çocukları taciz eden, şort giyenlere tekme atan yobazlar var diye ''Allah yok, Kuran masal kitabı, Muhammed yalancı'' diyen ateistleri cennete koyma çabası nedendir? Bu kıyaslama mantıklı mıdır? Değildir!
Cennet için gerekenler!
1- İman şartı: Dinin kaynağı olan Kuran'a göre cennete girmek için iki temel esas vardır. Bunlardan birincisi şirksiz iman şartıdır yani sadece Allah'a yalvarmak sadece Allah'ı yüceltmek, sadece Allah'ın emirlerine teslim olmak gerekir. Resullerden yardım/şefaat istemek veya Allah dostu ilan edilen ne üdüğü belirsiz adamlardan imdat istemek imana şirk bulaştırmaktır. Örneğin; ''Yeriş ya geylani, Yetiş ya Ali, Şefaat yaresulAllah'' gibi söylemler hep şirktir.
2- Salih amel şartı: Cennete girmek için ikinci esas ise Salih amel şartıdır. Salih amel işlemek; kimseye zarar vermeyen, hayvanlara iyi davranan, kadınlara saygılı, muhtaçlara yardım eden, ibadetleri ile davranışları uyumlu, hikmetli konuşan, hurafeleri görünce Kuranla cevap veren, zalimlere karşı dik duran, mazlumları koruyan, ahirete imanı tam olan kişi demektir.
Hem salih amel hem de şirksiz iman birlikte olmadan kimsenin cennete girmesi mümkün değildir. Hatta peygamberler bile şirk koşarsa cehenneme giderler. ''Ve andsolsun ki sana ve senden önceki kimselere şöyle vahyettik: ''Ortak koşarsan elbette amellerin heba olur ve elbette hüsrana uğrayanlardan olursun.'' [Zumer Suresi 65] Şirksiz iman olduktan sonra iyilik yapmak gerekir. Böylece vaad edilen cenneti umabiliriz. ''Şüphesiz ki onlar iman ettiler ve salih amel işlediler, onlar firdevs cennetinde konaklar.'' [Kehf Suresi 107] ayetinde görüldüğü gibi iman ve amel şartı birlikte zikredilmiştir.
Peki hem iman etmeyenler hem de iyilik yapanlar cennete gidebilir mi? Tabi ki Hayır! Kimin cennete gideceğini Allah bilir diyenler varsa onlara şu ayetleri hatırlatalım. ''Rablerini inkâr edenlerin durumu, fırtınalı bir günde rüzgarın savurduğu küle benzer. Kazandıklarından birşey elde edemezler. İşte bu uzak bir dalalettir.'' [İbrahim Suresi 18] ayetindeki örnek durumu özetler. Nasıl ki bir rüzgar külleri savuruyorsa, inkâr da iyilikleri savurur. Kıyamet günü teraziye konacak bir şey kalmaz. ''Artık kimin (sevap) tartıları ağır gelirse, Böylece O, razı olacağı bir yaşamdadır. Ama kimin tartıları hafif gelirse, Artık onun anası haviye’dir. Onun ne olduğunu sana bildiren nedir? (Haviye) Kızgın bir ateştir.'' [Karia Suresi 6-11]
Zaten Allah'ı inkâr edenlerin de cennete gitme gibi bir derdi yoktur. Buna rağmen bazı insanlar iyilik yapan herkesi cennete koymak isterler. Dinin sahibi Allah olduğuna göre kimi cennete koyacağına da o karar verir ve bu kararını bize Kuran ayetlerinde bildirmiştir. ''..Ve kim; Allah'ı, meleklerini, kitaplarını, resûllerini ve kıyamet gününü inkâr ederse, o taktirde derin bir dalâletle düşmüş olur.'' [Nisa Suresi 136] ayeti iman esaslarını saymıştır. Bunlardan herhangi birine inanmayan cennete giremez. Allah yok diyen, ahiret hayatına inanmayan birisi hayatını Allah yolunda geçirenlerin aldığı mukafatı alabilir mi? Tabi ki alamaz çünkü cennet o kadar ucuz değildir ve oraya her önüne gelen giremez. ''Şüphesiz ki takva sahipleri için rableri katında nimet cennetleri vardır. Öyleyse müslimleri mücrimler gibi mi kılarız?'' [Kalem 34-35] ayetinde takva sahiplerine cennet olduğu ve Allah'a teslim olanların suçlularla bir tutulmayacağı haber veriliyor.
Özellikle İhsan Eliaçık ve avanesinin savunduğu ''imana gerek yok, Allah'a ve Kuran'a inanmayanlar da iyilik yaparsa cennete gider'' iddiası hem akla hem de Kuran'a %100 zıttır. Bana dinden bahset isimli program yapan Eliaçık 2014 yılında ''Nice ateistler gördüm ki onların yüzlerine de söyledim: Kardeşim benim inandığım Allah, sizi cehennemde yakacaksa ben sizinle beraber yanmaya razıyım. Beni yaksın yani. Ben bu kitap elimde olarak Allah'ın huzuruna çıkar sizi savunurum. Yakamaz.'' [İzle] demişti. Bu cümleler ile cübbeli Ahmet'in savunduğu şefaat inancı arasında fark var mı? İkisi de Allah'ın huzurunda birilerini savunabileceğini zannediyor. Halbuki ''O gün kişi kaçar; kardeşinden, Annesinden ve babasından, eşinden ve oğlundan. Onların hepsinin izin günü kendilerini meşgul eden bir meşguliyeti vardır.'' [Abese Suresi 34-37]
Sonuç: ''Öyle bir zaman gelecek ki; müslüman olduğunu iddia edenler ateistlerin cennete gideceğini söyleyecek'' deselerdi inanır mıydık? İnanmazdık. Ama son yıllarda eline Kuran alıp Allah ile kandıranlar hiç bir iman esasını tanımayan ateistleri cennete koyma çabasına giriyorlar. Bu kişileri ciddiye alıp ayet göstermek bile luzumsuz aslında. Çünkü Kuran'a iman etselerdi zaten iman şartını kaldırmazlardı. Elimizde Kuran gibi kutsal kitap varken bile ateistlerin cennete gireceği hezeyanını savunan insanların olması ''Onların çoğu şirk koşmadan Allah'a iman etmez'' (Yusuf 106) ayetini hatırlatıyor. Zira kimisi ölüleri ilah ediniyor, kimisi din adamlarını rab ediniyor, kimisi de hevasını ilah ediniyor. ''Hevasını ilâh edinen kişiyi gördün mü? Yoksa sen mi ona vekil olacaksın?''[Furkan Suresi 43] ayeti ateistleri Allah'ın huzurunda savunabileceğini zanneden gâfillere cevaptır.
Ateistleri cennete koymak - Bumudin/04.10.2018
Peygamberimizin arkadaşlarıyla birlikte sıkıntı, çile mücadele içinde geçen 23 yıl bu gibi hoca müsveddelerin çıkıp dini ayetleri tahrif etmesi için miydi? Yazık dinimizi ne hale getirdiler nasıl bir ateist cennete girer benim Rabb'ime inanmayacak ve onun bize vadettiği cennete girecek öyle mi ? O zaman bizim yaptığımız her şey boşa bu sapkın kişiye bakarsak imtihanda boşa bu kolay öyle mi cennet yazıklar olsun Allah'ın laneti tüm din tüccarlarının ve ayet inkarcılarinin üzerine olsun.
YanıtlaSil