Kuran müslümanlığı hakkında bilgiler

Kan abdesti bozar mı sorusuyla mezheplerin otorite kaybı

Kan abdesti bozar mı


Mezhep deyince ilk akla gelen "kan abdesti bozar mı" sorusudur. Bu soruya Sünni hocaların verdiği cevap "Hanefi isen bozar, Şafii isen bozmaz, Hanbeli isen bozmaz, maliki isen bozmaz" şeklindedir.

"Hanefi şu hadise göre görüş belirtmiş, şafi bu hadise göre görüş belirtmiş" diyerek de mezhep âlimlerinin hadis inkarcı olduklarını ima ederler fakat farkında değillerdir. Hanefiye göre şafi uydurma hadise göre hüküm veriyor, Şafiye göre Hanefi uydurma hadisi delil olarak alıyor.

Bunun farkında olmadıkları için "Hanefi isen ve cumaya gitmeden önce tıraş olurken yüzün kanadıysa Niyet ettim şafi mezhebine göre abdest almaya dersin, bu dinde kolaylık olur, mezhepler dini kolaylaştırır" derler.

Nasıl yani, ben Müslümanım ve kan abdesti bozar mı diye merak ediyorum. Ne demek şu alime göre bozar, şu alime göre bozmaz. İkisi de oluyor ise ben neden bir alimin ismini anarak abdest alıyorum? İkisi de duruma göre davranmış, ben de duruma göre davranırsam bir mezhebe uymuş oluyorum zaten.

Ayrıca ben müslümanım ve "niyet ettim Allah rızası için abdest almaya" diyerek niyet ederim. Neden "Niyet ettim şafi isimli alimin görüşüne göre abdest almaya" diyerek abdest alayım.

Bu sorular aklını rafa kaldırmamış, düşünme yetisini kaybetmemiş müslümanların uyanmasını sağlamaktadır. Çocukluktan itibaren din diye anlatılan mezhep öğretileri ise taklidi imana davet etmektedir ve Tahkiki imandan uzak tutmaktadır.

Mezheplerin İslam hakkındaki görüşleri abdest gibi basit bir konuyla sınırlı değildir. Mezhepler Allah'ın ilahlık sınırını da aşarak din adına haram koyma yetkisine, ceza koyma yetkisine sahip oldukları izlenimi vermiştir.

Halbuki dinde hüküm koymak Allah'a mahsustur. (12:40) Allah'tan başkası bir şeyi haram edemez. Allah'ın haram ettikleri de kutsal kitapta yazar. (16:116) Mezhepler ise Kur'an haricinde haram listesi oluşturarak dine ilaveler yapmıştır.

Ayrıca uydurma hadisleri delil sayıp dine ilaveler de yapmışlardır. Örneğin Yahudi şeriatında olan ama İslam'da olmayan recmi savunmuşlardır. "Recm Ayetini keçi yedi Kur'an eksildi ama hükmü devam ediyor" diyen iftiralara iman etmişlerdir.

Ayrıca "mürtedin katli vaciptir" diyerek dinden dönenleri idam etmek istemişlerdir. Sünnilikten şiilikten çıkıp mezhepsiz olanları da dinden çıkmakla itham etmişlerdir. Böylece yalanlarını ortaya çıkaranları da ortadan kaldırma planları yapmışlardır.

Tabi tüm bunları yapanlar İncilleri dörde düşüren güruhla aynı zihniyettir. Sadece kendi hegomanyalarına uygun olan mezhepleri hak ilan etmişlerdir. Adı geçen alimler adına mezhepler kurmuşlardır. Belki de mezhep hükümlerinden alimlerin haberi bile yoktur.

Özellikle akılcı olmasıyla ön plana çıkan Ebu Hanifenin uydurma hadislere iman etmesi de düşünülemez. Demekki bizim önümüze 4 hak mezhep olarak sunulan şeyler aslında müslümanları bir kalıba sokmak isteyenlerin dayatmasıdır.

Kur'an'a baktığımızda ise mezheplere ayrışmanın yasaklandığını görürüz. (3:103, 6:159, 30:32) Çünkü Kuran'dan sapıp mezheplere ayrılmak, başka kaynakları din edinmek hurafeler bidatlar ortaya çıkaracak ve aynı dinden olan insanları birbirine düşman edecek, ümmet olma bilinci ortadan kalkacaktır.

İnsanları sünni, şii, alevi, selefi, sufi, caferi, vahabi... diye ayıranlar yüzünden müslümanlar birbirini sapıklıkla itham eder olmuştur ve şeytana hizmet edenler mezhep savaşı çıkarmaya çalışmıştır. Oysaki herkes Kur'an'a uysa müslüman ülkeler birbirine destek olacak İslam birliği olacaktır. İslam birliği ise Allah'ın emridir. (8:46, 8:73)

Mezhepçi insanların "Mehdi gelince mezhepleri kaldıracak, herkes Kur'an'a uyacak" demesi de nasıl bir çelişki içinde olduklarını göstermektedir. Kur'an'a uymak için Mehdi bekleyenler, Kur'an müslümanlığına sapıklık demektedir.

Vel hasıl kelam dinde kolaylık olarak sunulan mezhepler aslında dinde zorluktur ve gereksiz konuları bile hükme bağlayarak (5:101), Kuran'da olmayan haramlar ve cezalar savunarak dini zorlaştırmıştır.

Hesap gününde bize "neden Sünni olmadın, neden Şii olmadın, neden alevi olmadın, neden şucu bucu olmadın" diye sorulmayacaktır. Neden Kur'an'a uymadın diye sorulacaktır. (43:44, 25:30)

Mezheplerin ilmi çalışmalarından faydalanılabilir ancak topyekûn her görüşünü kabul etmek zorundasın şeklinde dayatma yapılamaz. Bir müslüman mezhep tutmadan da dini yaşayabilir, ibadet edebilir. Mezhepsiz olmak insanı dinden çıkarmaz.

Kan abdesti bozar mı - Bumudin Mayıs 2025

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Gmail hesabınızla veya Anonim olarak yorum yapabilirsiniz.