Kimin resule uyduğunu kimin şeytana uyduğunu açıkça ortaya koyan recm meselesi. Recmi anlamak islamı anlamaktır desek abartmış olmayız. Uydurulmuş din ve indirilmiş din farkını da anlamayı sağlayan bir konu. Öyleyse recm nedir ne değildir bakalım.
Taşlamak/kovmak anlamına gelen recm kelimesi, Yahudi şeriatında zina edenlerin taşlanarak öldürülmesi anlamına gelir. İslam şeriatında ise zina edenlere evli bekar ayrımı yapılmadan 100 kırbaç vurulur salıverilir. İslamdaki bu ceza bazı kesimler tarafından çok hafif bulunduğu için Yahudilikteki taşlayarak öldürmeyi islama dahil etmek için çocukça hadisler uydurmuşlardır. Bu hadisler sünniler tarafından sahih zannedilse de akledenler ve Kurana iman edenler uydurma olduklarını hemen fark ederler.
Örneğin uydurma hadiste “önceden Kuranda recm ayeti vardı ama peygamberi defn ederken keçi yedi, ömer de halkın ekleme yaptı demesinden korkup tekrar ekleyemedi, ileride kuranda recm bulamıyoruz diyen zındıklar çıkacak sakın onlara itibar etmeyin, Allahın dininde recm vardır” anlamında birkaç hezeyan mevcut. İleride başına geleceği anlamışlar ki “şöyle diyenler çıkacak” deyip önlem almışlar. İddianın ne kadar vahim olduğunu anlamak için 30 yıl din eğitimi almaya gerek yok. Eğer ayeti keçi yediyse;
1- Kuran eksilmiştir, tahrip edilmiştir yani Allah kuranı korumamıştır haşa.
2- Kuran hüküm bakımından eksik kalmıştır, herşeyi açıklayan bir kitap olmaktan çıkmıştır haşa.
3- Bir ayet eksik ise okunan hatimler eksik kalmaktadır.
İslama recm eklemek için ayeti keçiye yedirenler bu iftiraları yüklenmiş olurlar. Halbuki Kuran eksilmemiştir, peygamberimiz hayattayken tamamlanıp nesih işleri bitmiştir. Eğer peygamberimiz öldükten sonra bir keçi ayeti nesh ettiyse bu kuranın bozulmaya uğradığı anlamına gelir çünkü peygamber görevini tamamlayıp dünyadan ayrıldıktan sonra hiçbir güç kurandan ayet çıkaramaz. Kurandan ayet çıkarmak için vahyin devam etmesi, peygamberin çıkarması gerekir. Demek ki ayeti keçiye yedirenler neshin devam ettiğini söyleyerek kurandan ayet atabileceğimizi savunmuş oluyorlar. Eğer kurana zerre kadar saygıları olsaydı böyle bir hezeyanı savunamazlardı, keçi ayeti nesh etti diyemezlerdi. İşte bu durum uydurulmuş dinin Müslümanlarla nasıl alay ettiğini gözler önüne seriyor.
Uydurma hadise iman edenler ise “Kuranda recm olmayabilir ama hadislerde var, peygamberi inkar mı edelim” diyorlar. Peygambere isnad edilen yalanları red etmeyi peygamberi red etmek zannediyorlar. Halbuki peygamberimiz recm hakkında şöyle demiştir.
Zina etmiş kadın ve zina etmiş erkek, ikisinden her birine artık 100 kamçı vurun. Eğer Allah’a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, Allah’ın dininde onlara karşı sizi acıma duygusu tutmasın. İkisinin azabına mü’minlerden bir taife şahit olsun. [24/Nur Suresi 2]
Nur 2.ayete göre Allahın dinindeki zina cezası 100 kırbaç vurmaktır. Eğer başka bir ceza daha olsaydı ondan da bahsedilirdi. Yada evli bekar ayrımı olsaydı “bekara 100 celde vurun, evliyi taşlayın, taşlarken acımayın” şeklinde açık emir olurdu. Allah zina cezasında ayrım yapmamış, evliye de bekara da 100 celde emretmiştir.
Allah daha önce Yahudilere özel bir emir olarak recm emri indirmiş olabilir, zira Tevrat recm cezasıyla dolu. Böyle olması islamda recm olduğu anlamına gelmez çünkü zina cezasını açıkça beyan eden ayet mevcut. Hatta bazı hadislerden bile islamda recm olmadığını anlamak mümkün. Mantıklı bir hadise göre adamın teki “peygamber recm etti mi” diye soruyor. Adam da “evet” diyor. Soran kişi “ Nur 2.ayetten önce mi sonra mı” diye soruyor. Adam da “önce tabiki” demesi gerekirken “bilmiyorum” diyor. Aklı başında bir adam “peygamber ayet inmeden önce mi sonra mı rem etti “ diye soracaktır. Eğer ayet inmeden önce ettiyse eski şeriata uymuştur. Ayet indikten sonra ettiyse Allahın emrini çiğnemiştir çünkü Allahın dinindeki zina cezası 100 celde olmuştur artık.
İşte durum bundan ibaret, islamda recm olmadığı çok açık. Israrla var diyenler ise ne ayet nede mantıklı hadis kabul etmiyorlar, kafalarına göre hüküm ilave ediyorlar. Recm Yahudilerde var kardeşim, tevratta var. İslamda olsaydı kuranda olması gerekirdi. Kuranda yoksa islamda yoktur. Ha önceden vardı da keçi yedi diyorsanız iki kat küfür işliyorsunuz çünkü Kuranın eksildiğini iddia ediyorsunuz. Başkası da çıksa “önceden şu ayet varıdı, eşek yedi, ömer de kurana eklemedi” dese sizinle aynı hezeyanı uydurmuş olur. Keçi yedi masalının rivayet kitabında geçmesi doğru olduğu anlamına gelmez. İslam düşmanlarının hadis yoluyla dini bozmaya çalıştığı anlamına gelir.
Daha peygamberimiz hayattayken bile “bize başka kuran getir yada bunu değiştir”(10:15) diyen adamlar bunlar. O ölür ölmez de hemen hadis uydurmaya başlamışlar “defnederken kurandaki ayeti keçi yedi” demişler. Bunda anlamayacak bişey yok. Ya Kurana iman edip Allahın dinindeki zina cezasının 100 celde olduğunu kabul edersin yada yalanlara sarılıp iftira edersin.
İftira ise ömür boyu kişinin lanetlenmesine yeterli. Bir kadına zina iftirası atıp 4 şahit getiremeyenlerin ömür boyu şahitliği kabul edilmiyor. Hal böyleyken gözünle görmediğin olaylara sırf hadis olarak sunuluyor diye inanırsan sen de iftira yüklenmiş olursun. Ateistler gibi iftiracı olursun, ateistler de hiçbir bilgisi olmadığı bir konuda atıp tutuyorlar, “Allah yok, peygamber yalancı, kuran uydurma” deyip iftira günahı yükleniyorlar ve cehennemlik oluyorlar. Sen de “ayeti keçi yedi kuran eksildi” dersen aynı günahı yüklenirsin, akıbetin de ateistlerle aynı olur. Söz konusu Allahın kitabı ise atıp tutamazsın. İslam düşmanlarının dedikodularına hadis diye sarılıp “Kuran hüküm bakımından eksik kaldı, ayet eksildi” diyemezsin. İlle de “ayeti keçi yedi kuran eksildi diyeceğim çünkü Sünnilik bunu gerektirir, iftira bile olsa Sünnilikten çıkamam” dersen kendin bilirsin. İftiracı bir dindar olmakla dinsiz olmak aynı şeydir bilesin.
Hadislerin kaynakları için: hazreti keçi ayeti yedi yazımızı okuyun.