Kuran Müslümanlığı Hakkında Bilgiler

Allah ve resulü çarpıtması! Resule uyun ayetinin gerçek manası!

Allah ve resulü


Kuran'da geçen "Allah ve Resulü" ifadesi iki ayrı hüküm kaynağı, iki tane şeriat koyucu olduğundan bahsetmez. Yani "Allah'ın hükümleri Kuran'da, peygamberin hükümleri hadis kitaplarında" demek değildir. Böyle olsaydı iki ilahlı bir din olurdu. Halbuki Peygamberimiz padişahın elçisi gibi Allah'ın elçisidir.

"Allah ve resulune itaat edin" ayetleri "Allah'ın Resulü aracılığı ile duyurduğu ayetleri kabul edin (28:47), cahiliye adetlerini bırakın, İslam'a uygun yaşayın, alıştığınız yanlış ideolojilerde ısrar etmeyin" demektir.

"...Resul ne verdiyse alın" (59:7) diyen ayet de "gönderdiğim elçim marufa uygun emirler verir (7:157), inen ayetlere göre hareket eder, kendi hevasından konuşmaz (53:3)" demektir. Bir ayette söylenen başka bir ayette açıklanır. Buna Allah'ın tefsir etmesi denir.

ELR! (Bu Kur'an) ayetleri sağlamlaştırışmış, sonra hakim ve habir tarafından ayrıntılarıyla açıklanmış bir kitaptır. Allah'tan başkasına kulluk etmeyin diye böyledir. Ben ise onun tarafından (görevlendirilmiş) bir müjdeci ve uyarıcıyım. (11/ Hud Suresi 1-2)


Peygamberimiz cennet ile müjdeleyici, cehennem ile uyarıcıdır. Cennete girmek için ve cehennemden sakınmak için gerekenler kendisine vahyedilmiş ve son kutsal kitap ortaya çıkmıştır. Artık kıyamete kadar geçerli olacak şeriat dünya insanlığına ışık tutacaktır.

Bundan sonra Allah ve Resulune itaat etmek için inancımızı Kur'an'a göre şekillendirmek ve peygamberimizin uygulamalı sünnetiyle herkese öğrettiği ibadetlere devam etmek gerekir. Hiç bir ayet bizi peygamberden 150 - 200 yıl sonra ortaya çıkmış kitaplara itaat etmeye yönlendirmez.

Hadis kitapları içerisinde doğru ve yanlış barındıran rivayet kitaplarıdır ve Resulün verdiğini almak kapsamına girmez. Resulün verdiğini almak, doğduğumuz bölgede yaygın olan inançları bırakıp imanımızı Kur'an'a göre şekillendirmektir. Mekkeliler putları bırakıp tevhidi kabul edince Resulün verdiğini almıştır. Bizler de alevi, Sünni, Şii, sufi gibi sonradan çıkmış şeyleri bırakıp Kur'ana uyduğumuz zaman resulün verdiğini almış oluruz.

"Allah ve Resulüne itaat edin" ifadesini ikilem yapıp "Resule itaat için rivayet kitaplarına uymak gerekir" diyenler aslında içerisinde hurafeler barındıran kirapları da kutsal kitap ilan etmiş olurlar. Bu ikilem yapma hatası sebebiyle içerisinde çelişkiler, halk efsaneleri, başka dinlerin etkileri, doğru sözler ile harmanlanmış rivayetleri vahiy ilan edenler bile olmuştur.

Allah ve Resulü ifadesini iki ayrı hüküm kaynağı sanma hatası Peygamberimiz hayattayken de olmuştur. Kur'an'a uygun bir hadis şöyledir:

''Bir kimse Resulullah'ın yanında hutbe yaptı ve ''Her kim Allah'a ve Resulune itaat ederse doğru yolu bulmuştur. Her kim bu ikisine asi olursa sapıtmıştır.'' dedi. Bunun üzerine Resulullah "Sen fena bir hatipsin. (Tesniye yapmadan) ‘Kim Allah ve Resulune asi olursa’ demelisin" buyurdu. [Müslim: Cumua, 13/48]


Hadis kitabında bile Allah ve Resulü ifadesini iki ayrı hüküm kaynağı olarak gösteren kişinin hatası düzeltiliyor. Peki hadislere vahiy muamelesi yapanlar neden halen iki ayrı hüküm kaynağı var diyebiliyor, bu hadisi görmüyorlar mı yoksa işlerine mi gelmiyor?

Kur'andan örnek verecek olursak "Bu Allah ve Resulünden bir uyarıdır, anlaşma yaptığınız müşriklere" (9:1) ayeti vardır. Bir tane uyarı gelmiş olmasına rağmen Allah ve Resulü denmiştir. Mekkeli müşrikler de bu ayeti görünce "Allah'ın uyarısı bu ayet ise, Resulün uyarısı için bize hadis söylesene" dememiştir.

Bu konuda bilmemiz gereken diğer konu Resul ve Nebi farkıdır. Nebilere sayfa veya kitap verilmiştir. (2:213, 6:89) İnen ayeti duyururken Resul olmuşlardır. Yani Resule uymak ayetlere uymaktır.

"..Rabbimiz! Bize bir RESUL göndermiş olsaydın böylece senin AYETLERİNE tâbi olur ve müminlerden olurduk" derlerdi (28/Kasas 47)


Resule uymak ayetlere uymak olduğu için Resule itaat eden Allah'a itaat etmiş olur. (4:80)

Allah ve Resulü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir erkek ve kadının, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur. (33/ Ahzab 36)


Kur'an kavramlarını doğru anlamak bizi rivayet kitaplarını kutsal kitap ilan etmekten ve hurafelere bile vahiy demekten kurtaracaktır. Günümüzde Resule uyun ayetlerini gösterip rivayet kitaplarını vahiy ilan eden şarlatanlar vardır. Bu hurafeci hocalara karşı dikkatli olunmalıdır.

Allah ve Resulü ifadesi - Bumudin Ekim 2018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Gmail hesabınızla veya Anonim olarak yorum yapabilirsiniz.