Kuran müslümanlığı hakkında bilgiler

Hz. Meryem nasıl gebe kaldı?

Soru: Hz. Meryem nasıl gebe kaldı? Ortalıkta bazı görüşler dolaşıyor. Kimisi ''Meryemin kocası marangoz yusuf idi'' diyor. Kimisi ''Meryem çift cinsiyetliydi, kendi kendini dölledi'' diyor. Meryem'in hamileliği Kuran'da nasıl anlatılıyor?

Cevap: Meryem validemizin hamile kalması mucizevi bir olaydır. Allah'ın izniyle insan suretine bürünen bir melek gelmiş, ona çocuk müjdelemiştir. Meryem'in karnına üfleyince hamile kalmıştır. Bir erkekle ilişkiye girmemiştir. Çift cinsiyetli de değildir.

Meryem kız doğdu: Meryem anamız çift cinsiyetli değil normal bir kız bebek olarak doğmuştur: ‘’İmran'ın hanımı demişti: ''Rabbim! Ben karnımdakini tamamen sana adadım. Artık onu benden kabul et. Şüphesiz ki sen işitensin bilensin.’’ Onu doğurduğu zaman dedi: ''Rabbim! Gerçekten ben onu kız doğurdum. '' Allah biliyordu ne doğurduğunu. ''Ve erkek kız gibi değildir. Ona Meryem adını verdim. Ve gerçekten ben onun zurriyetini taşlanmış şeytandan sana sığındırıyorum.'' [Ali İmran 35-36]

İmranın hanımı karnındakinin erkek doğacağını umud ederek din adamı olması için Allah’a adamıştı. Kız doğunca ‘’onu kız doğurdum, erkek kız gibi değildir’’ diyerek onun korunması gerektiğini ima etti. Allah da onu kabul edip zekeriyya’yı vekil tayin etti. ‘’Böylece rabbi onu güzel bir kabul ile kabul buyurdu ve onu güzel bitki gibi yetiştirdi. Zekeriya'yı kefil kıldı. Zekeriya mihraba her girdiğinde onun yanında rızık bulurdu. ''Ey Meryem! Bu sana nereden?'' deyince ''O Allah katındandır, şüphesiz ki Allah dilediği kişiyi hesapsız rızıklandırır. '' dedi.’’ [Ali İmran 37]

Meryem’e melek geldi: Meryem’e gelen melek, Allah’ın görevlendirdiği bir resul idi. İnsanlardan ve meleklerden resuller olduğu şöyle haber verilir: ''Allah, meleklerden ve insanlardan resuller seçer. Şüphesiz ki Allah işitendir, görendir.'' [Hac suresi 75]

Bu melek resullerden Meryem’e gelip çocuk müjdeleyenler olmuştu. ''Kitap'ta Meryem'i de zikret. Hani o, ailesinden kopup doğu tarafında bir yere çekilmişti. Sonra da onlardan bir perde çekti. O zaman ona ruhumuzu gönderdik. Ona normal bir beşer suretinde göründü.'' [Meryem Suresi 16,17] Bu ayette insan suretine bürünen meleğe ''Ruhumuz'' denmesinin sebebi, onun Allah'ın emriyle gelmiş olmasıdır. ''..Ruh rabbimin emrindendir..'' (17:85) ayetinde Allah'ın emrine ruh denmiştir. Ayrıca vahiy getiren cibril isimli meleğe de ''Ruhul emin'' (26:193) denmiştir. Meryeme gelen melek de cibril olabilir Allahualem.

Melekler erkek insan suretine büründüğü için Meryem anamız onu görünce iffetine zeval gelmesinden korkmuş ve şöyle demiştir: ''(Meryem) Dedi ki: "Gerçekten ben, senden Rahman'a sığınırım. Eğer takva sahibiysen (bana yaklaşma)." (Ruh) dedi ki: 'Ben ancak senin Rabbinin bir elçisiyim. Sana zeki bir oğlan çocuk bahşetmek üzere (geldim).'' [Meryem suresi 18-19]

Meryem iffetliydi: Bir melekle konuştuğunu anlayan Meryem anamız kocası olmadığını ve evlilik dışı ilişki de yaşamadığını kast ederek şöyle demiştir:  “ (Meryem) Dedi: Benim nasıl oğlum olur? Bana bir beşer dokunmadı ve ben azgınlık da etmedim.” [Meryem suresi 20]

Bu cümlenin benzeri incil'de şöyle geçer: ''Meryem meleğe, “Bu nasıl olur? Ben erkeğe varmadım ki” dedi. [Luka 1:34]

Bu soru karşısında melek resul’ün cevabı şöyle olmuştur: (Melek) Dedi: Böyledir, Rabbin: ''O bana kolaydır, onu insanlara bir ayet ve bizden bir rahmet kılmamız için.'' dedi. Emir yerine getirildi. Böylece ona hamile kaldı sonra onunla (yalnız kalacağı) uzak bir mekana çekildi.'' [Meryem suresi 21,22]

Kuran'a göre ve İncil'e göre Meryem validemiz bakire olduğu halde gebe kalmıştır. Onun kocası da yoktu, zina da etmemişti. Marangoz Yusuf ile nişanlı olabilirdi ama onunla evlenmeden önce birlikte olmamıştı. Yüce Allah'ın ''ol'' emriyle hamile kalmıştı.

‘’Melekler demişlerdi: ''Ey Meryem! Şüphesiz ki Allah seni kendinden bir kelime ile müjdeliyor. Onun ismi ''Meryem oğlu İsa mesih'' Dünyada ve ahirette itibarlıdır ve yakın kılınmıştır. Beşikteyken ve yetişkin olunca insanlarla konuşacak ve salihlerden olacaktır. (Meryem) Dedi: ''Rabbim! Benim nasıl çocuğum olur? Bana bir beşer dokunmadı.'' (Melek) Dedi: ''Böyledir, Allah dilediği şeyi yaratır. Bir emri olduracağı zaman artık sadece ona ''ol'' der böylece olur. [Ali İmran Suresi 45-47]

Meryem hamile kaldı: Melek resul’ün çocuk müjdelemesinden sonra Hz. Meryem hamile kalıyor. Peki bu nasıl oluyor? Kuran’ı açıklayan Allah olduğu için bunun cevabını da başka ayette vermiştir: ''O (Meryem) ki ırzını korudu. Böylece onun içine ruhumuzdan üfledik. Onu ve oğlunu alemler için bir ayet kıldık.'' [Enbiya 91] ‘’İmran kızı Meryem ki o iffetini korumuştu. Böylece onun içine ruhumuzdan üfledik. Rabbinin kelimelerini ve onun kitaplarını tasdik etti. İtaat edenlerden oldu.’’ [Tahrim Suresi 12] ayetinde melek resulün Meryem’in karnına üflediği haber veriliyor. Bu üfleme sonucunda Meryem hamile kalıyor.

İncil'e göre de Meryem validemiz bakire olduğu halde gebe kalmış, Allah'ın kulu olan İsa'yı doğuruncaya kadar marangoz Yusuf ile birlikte olmamıştır.

18- İsa Mesih’in doğumu şöyle oldu: Annesi Meryem, Yusuf’la nişanlıydı. Ama birlikte olmalarından önce Meryem’in Kutsal Ruh’tan gebe olduğu anlaşıldı. 19- Nişanlısı Yusuf, doğru bir adam olduğu ve onu herkesin önünde utandırmak istemediği için ondan sessizce ayrılmak niyetindeydi. 20- Ama böyle düşünmesi üzerine Rab’bin bir meleği rüyada ona görünerek şöyle dedi: “Davut oğlu Yusuf, Meryem’i kendine eş olarak almaktan korkma. Çünkü onun rahminde oluşan, Kutsal Ruh’tandır. 21- Meryem bir oğul doğuracak. Adını İsa koyacaksın. Çünkü halkını günahlarından O kurtaracak.” 22- Bütün bunlar, Rab’bin peygamber aracılığıyla bildirdiği şu söz yerine gelsin diye oldu: 23- “İşte, kız gebe kalıp bir oğul doğuracak; adını İmmanuel koyacaklar.” İmmanuel, Tanrı bizimle demektir. 24- Yusuf uyanınca Rab’bin meleğinin buyruğuna uydu ve Meryem’i eş olarak yanına aldı. 25- Ama oğlunu doğuruncaya dek Yusuf ona dokunmadı. Doğan çocuğun adını İsa koydu. [İncil: Matta 1:18-25]

Bu konuyu özetleyen Meryem Suresi ise şöyledir;

Meryem Suresi 16: Kitapta Meryem'i zikret. Ailesinden ayrılıp doğu tarafta bir mekâna çekilmişti. 17: Artık onlardan ayıran perde edindi. Derken ona ruhumuzu (melek resul) gönderdik. Böylece ona düzgün bir beşer suretinde göründü. 18: (Meryem) Dedi: ''Gerçekten ben senden Rahman'a sığınırım. Eğer takva sahibiysen (bana yaklaşma)'' 19: (Melek) Dedi: Ben sadece rabbinin elçisiyim. Sana zeki bir oğlan çocuk bahşetmek için (geldim) 20: (Meryem) Dedi: Benim nasıl oğlum olur? Bana bir beşer dokunmadı ve ben azgınlık da etmedim. 21: (Melek) Dedi: Böyledir, Rabbin: ''O bana kolaydır, onu insanlara bir ayet ve bizden bir rahmet kılmamız için.'' dedi. Emir yerine getirildi. 22: Böylece ona hamile kaldı sonra onunla (yalnız kalacağı) uzak bir mekana çekildi. 23: Artık doğum sancısı onu hurma gövdesine tutunmaya itti. Dedi: ''Keşke daha önce ölseydim de unutulup gidenlerden olsaydım'' 24: Bunun üzerine onun altından (topraktan) şöyle seslendi: ‘’Mahzun olma, rabbin senin altından bir su akıttı.’’ 25: Hurma ağacının gövdesini silkele de üzerine düşsün taze hurmalar. 26: Artık ye iç gözün aydın olsun. Eğer beşerden birini görürsen o zaman deki: ''Gerçekten ben rahmana oruç adadım. Bu yüzden bugün insanlarla konuşmayacağım'' 27: Böylece onu taşıyarak kavmine getirdi. Dediler: Ey Meryem! Andolsun sen şaşılacak bir şeyle geldin. 28: Ey Harun'un kardeşi! Senin baban kötü bir adam değildi ve annen de azgın birisi değildi. 29: Bunun üzerine (susma orucu tuttuğu için) ona işaret etti. Dediler:''Nasıl konuşuruz beşikteki bir bebekle?'' 30: (Bebek) Dedi: Gerçekten ben Allah'ın kuluyum. Bana kitap verdi ve beni nebi kıldı.'' 31: Ve beni nerede olursam olayım mübarek kıldı. Yaşadığım sürece bana namazı ve zekatı vasiyet etti. 32: Ve anneme karşı saygılı olmayı. Beni âsi bir zorba kılmadı. 33: Ve selam üzerimedir; doğduğum gün ve öleceğim gün ve canlı olarak diriltileceğim gün. 34: Budur Meryem oğlu İsa. Hakkın sözü ki onda şüphe ediyorlar.

Meryem'in gebeliği - Bumudin/14.10.2018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?