Bir varmış bir yokmuş. Nemrud’un ülkesinde zındık mı zındık, fasık mı fasık bir kertenkele yaşarmış. Ne zaman İbrahim peygamberi görse sinirleri bozulur, putları kırdığı için ondan nefret edermiş. Bir gün müşrikler peygamberi ateşe atma kararı alınca buna çok sevinmiş. Çünkü tevhid inancının yayılmasını istemiyormuş. O gün gelip çatınca bütün hayvanlar su taşımış amma bizim fasık kertenkele su taşımak yerine gitmiş odunların daha iyi tutuşması için ateşe üflemiş. Bu yüzden fasık olmuş. Ondan sonra bütün kertenkeleler lanetlenmiş ve keler öldürene 100 sevap verilmiş. Son peygamber Muhammed (sav) da ümmetine ‘’kertenkeleyi tek vuruşta öldürene 100 sevap vardır, ikinci vuruşta öldürene 50 sevap vardır’’ demiş ve çıkmışlar keler avına.
Yukarıda yazanların hadis olduğunu biliyor muydunuz? Evet, bu masal peygamber sözü diye takdim ediliyor hadis kitaplarında. Uydurma hadisler şöyle;
Kertenkeleden korkan bir adam, ne yapsam da bunların soyunu kurutsam acaba diye düşünmüş, sonra hadis uydurmak aklına gelmiş. Nasıl olsa halk cahil, her şeye inanıyor. Sonra biraz düşünmüş ve ‘’ sevap vaad etmeliyim’’ demiş, 100 sevapta karar kılmış. Birde bahane uydurmak gerek diye düşünmüş. Çünkü halk ‘’neden keler öldürmek 100 sevapmış?’’ diye sorabilir. Onlara bahane vermek lazımdır. Onu da düşünmüş ve ‘’İbrahim peygamber ateşe atılınca bütün hayvanlar su taşıdı ama kertenkele taşımadı ve ateşe üfledi. Bu yüzden fasık oldu’’ diye eklemiş. İşte şimdi tamam oldu, hem sevap veriyor hem de güzel bir bahanesi var. Zaten halk Kuran okumuyor. Nereden bilecekler ateşi hayvanların söndürmediğini? Nereden bilecekler Allah tealanın ‘’Ey ateş! İbrahime karşı soğuk ve selametli ol’’ (Enbiya Suresi 69) diye emrettiğini? Bilmezler, çünkü Kuran üzerinde düşünmüyorlar, anlamadan telaffuz edip hatim indirmeye çalışıyorlar. Bunun sonucunda keler öldürünce sevap kazandığını zanneden hurafeciler ortaya çıkıyor.
Ayrıca madem ki bir keler yüzünden bütün keler soyu lanete uğradı, o zaman peygamberi ateşe atan insan olduğu için de insan soyu lanete uğramıştır. İşte uydurma hadisler böyle saçmadır ve Müslümanların aklıyla dalga geçmektedir. İslam’da suçun şahsiliği kuralı vardır. Bir kelerin suçu sonraki nesillere yüklenemez. Bir insanın suçu da onun soyuna yüklenemez. ''Hiç bir günahkâr bir başkasının günahını yüklenmez.'' (Necm Suresi 38) ayetini bilmeyenler suçun şahsiliği kuralını da bilmezler. İslam’da ve diğer peygamberlerin şeriatında suçluya kısas cezası vermek vardır. Kısas demek, kişiye yaptığının aynısıyla ceza vermektir. Bunu bilenler suç işlemeden önce başına gelecekleri düşünür ve suç oranında azalma olur. ‘’Eğer ceza verecekseniz, size yapılan şeyin dengiyle ceza verin. Eğer sabrederseniz elbette o daha hayırlıdır sabredenler için.’’ [Nahl Suresi 126] Yani bir ceza verilecekse bile suçlu kelere ceza verilir, onun torunlarına değil.
Sonuç olarak, keler öldürüp sevap kazanmaya çalışmak hurafedir. Bir kertenkelenin bir peygamberle ne alıp veremediği olabilir? Bir keler neden İbrahim peygamberi yakmak istesin? Velev ki yakmak istedi, neden keler soyu lanetlensin? Neresinden tutsanız elinizde kalan bir rivayet. Böyle saçmalıkları hadis kitabına ekleyenlerin nasıl bir cahil oldukları da böylece ortaya çıkmıştır. Ayrıca hadisler peygamberin kesin sözleri değil, falanca kişinin ‘’Ben şu kişiden şöyle işittim, oda başkasından işitmiş, ona da başkası söylemiş, oda peygamberden duymuş, peygamber demiş ki..’’ diyerek rivayet ettiği söylentilerdir. Önce Kuran okumayanlar, keler düşmanı olabilmektedir.
Kertenkele öldürmek - Bumudin/02.10.2018
Yukarıda yazanların hadis olduğunu biliyor muydunuz? Evet, bu masal peygamber sözü diye takdim ediliyor hadis kitaplarında. Uydurma hadisler şöyle;
Ebû Hüreyre'den rivayete göre Rasûlullah (sav) şöyle buyurmuştur: ‘’Her kim kertenkeleyi bir vuruşta öldürürse ona yüz sevap vardır. Kim de onu ikinci vuruşta öldürürse ona birinciden aşağı olmak üzere sevap vardır. Kim üçüncü vuruşta öldürürse ona da ikinciden aşağı olmak üzere sevap vardır. [Müslim: Selam bölümü, bab: 38, no:146; Ebu Davud: 40/Edeb bölümü, Bab: 162, No: 5263]
Fâkih bin el Müğire azad’ın cariyesi Saibe'den rivayet edildiğine göre: Kendisi bir kere Âişe(ra)nin yanına girmiş ve odasında bir tarafa konulmuş bir mızrak görmüş. Bunun üzerine: ‘’Ey mü'minlerin anası! Sen bu mızrakla ne yapıyorsun?’’ diye sormuş. Âişe de ona ‘’Biz bununla keler öldürüyoruz. Çünkü İbrahim (as) ateşe atıldığı zaman keler hâriç, yer yüzünde olan bütün hayvanların o ateşi söndürdüklerini, fakat kelerin İbrahim aleyhine (ateşe) üfürdüğünü Allah'ın Peygamberi bize haber verdi. Sonra Resulullah keleri öldürmeyi emretti." [İbn mace: Av bölümü 12, No: 3231]
Kertenkeleden korkan bir adam, ne yapsam da bunların soyunu kurutsam acaba diye düşünmüş, sonra hadis uydurmak aklına gelmiş. Nasıl olsa halk cahil, her şeye inanıyor. Sonra biraz düşünmüş ve ‘’ sevap vaad etmeliyim’’ demiş, 100 sevapta karar kılmış. Birde bahane uydurmak gerek diye düşünmüş. Çünkü halk ‘’neden keler öldürmek 100 sevapmış?’’ diye sorabilir. Onlara bahane vermek lazımdır. Onu da düşünmüş ve ‘’İbrahim peygamber ateşe atılınca bütün hayvanlar su taşıdı ama kertenkele taşımadı ve ateşe üfledi. Bu yüzden fasık oldu’’ diye eklemiş. İşte şimdi tamam oldu, hem sevap veriyor hem de güzel bir bahanesi var. Zaten halk Kuran okumuyor. Nereden bilecekler ateşi hayvanların söndürmediğini? Nereden bilecekler Allah tealanın ‘’Ey ateş! İbrahime karşı soğuk ve selametli ol’’ (Enbiya Suresi 69) diye emrettiğini? Bilmezler, çünkü Kuran üzerinde düşünmüyorlar, anlamadan telaffuz edip hatim indirmeye çalışıyorlar. Bunun sonucunda keler öldürünce sevap kazandığını zanneden hurafeciler ortaya çıkıyor.
Ayrıca madem ki bir keler yüzünden bütün keler soyu lanete uğradı, o zaman peygamberi ateşe atan insan olduğu için de insan soyu lanete uğramıştır. İşte uydurma hadisler böyle saçmadır ve Müslümanların aklıyla dalga geçmektedir. İslam’da suçun şahsiliği kuralı vardır. Bir kelerin suçu sonraki nesillere yüklenemez. Bir insanın suçu da onun soyuna yüklenemez. ''Hiç bir günahkâr bir başkasının günahını yüklenmez.'' (Necm Suresi 38) ayetini bilmeyenler suçun şahsiliği kuralını da bilmezler. İslam’da ve diğer peygamberlerin şeriatında suçluya kısas cezası vermek vardır. Kısas demek, kişiye yaptığının aynısıyla ceza vermektir. Bunu bilenler suç işlemeden önce başına gelecekleri düşünür ve suç oranında azalma olur. ‘’Eğer ceza verecekseniz, size yapılan şeyin dengiyle ceza verin. Eğer sabrederseniz elbette o daha hayırlıdır sabredenler için.’’ [Nahl Suresi 126] Yani bir ceza verilecekse bile suçlu kelere ceza verilir, onun torunlarına değil.
Sonuç olarak, keler öldürüp sevap kazanmaya çalışmak hurafedir. Bir kertenkelenin bir peygamberle ne alıp veremediği olabilir? Bir keler neden İbrahim peygamberi yakmak istesin? Velev ki yakmak istedi, neden keler soyu lanetlensin? Neresinden tutsanız elinizde kalan bir rivayet. Böyle saçmalıkları hadis kitabına ekleyenlerin nasıl bir cahil oldukları da böylece ortaya çıkmıştır. Ayrıca hadisler peygamberin kesin sözleri değil, falanca kişinin ‘’Ben şu kişiden şöyle işittim, oda başkasından işitmiş, ona da başkası söylemiş, oda peygamberden duymuş, peygamber demiş ki..’’ diyerek rivayet ettiği söylentilerdir. Önce Kuran okumayanlar, keler düşmanı olabilmektedir.
Kertenkele öldürmek - Bumudin/02.10.2018
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?