Caner Taslaman'ın Evrim Görüşüne Cevaplar!
Yıldız Teknik Üniversitesi'nde felsefe hocası olan Caner Taslamanı radyo ve tv programlarında görüp tanıdık. Evrenin yaratılışı, hayatın anlamı, İslama dahil edilmiş hurafeler gibi konularda karşısına çıkan inançlı veya inançsız kişilerle tartışmış, çatır çatır konuşarak çok bilgili olduğu izlenimini vermiştir.En popüler olduğu zaman ise sünni din adamına deve sidiği sunarak “hadis sahih ise buyrun için” diyerek konuyu özetlemiş, hurafelere takır takır cevaplar vermiştir. Terör örgütlerinin islamı uyguladığı yanlışını ve kadınların aşağılanması konusunda da güzel açıklamalara imza atmıştır.
Akılcı sorularla hurafeleri deşifre etmeye çalışan Caner Taslaman’ın bir görüşü var ki ateistlere islamı sevdirmek için zorlama yorumlar yapmasına sebep oluyor ve tartışmalarda nakavt oluyor. O görüşü tabi ki evrim teorisinin islam diniyle çelişmediği iddiası. Bu yazıyı da “bir Müslüman evrimci olabilir mi” isimli kitabına ve tv programlarına cevap olarak hazırladık.
Caner Taslaman özetle diyor ki:
Biz de çamurdan yaratılıyoruz, salatalık ve tavuğun değişime uğramış haliyiz, salatalık topraktan vitamin alıyor biz de salatalık yeyince topraktan yaratılmış oluyoruz. Anne karnında 9 aylık süreçle yaratılıyoruz, evren 6 dönemde süreçle yaratıldı, Adem aleyhisselam neden pat diye yaratılsın? Ol der olur ayeti pat diye oldu demek değildir, pat diye oldu demek ise evren neden 6 dönemde oldu ve milyar yıl geçti?Maymun ile ortak atadan gelmekte sakınca görmüyorum, bir Müslüman evrimci olabilir de olmayabilir de, sonuçta imanın şartı değil. Ben evrimi savunan bilimsel açıklamaları daha güçlü buluyorum. Evrim Kuran ile çelişmez, çelişmesi için “evrim yoktur” yazması gerekir. Çelişiyorsa 1 tane ayet gösterin, hodri meydan. Çelişir diyenler ateistlerin eline koz veriyorlar, inkarcılar Kuranı bilim karşıtı sanıyor.
Kaynaklar;
*Haber Global, Tarafını Seç programı, Evrim Teorisi İslamiyetle Çelişir mi? - https://www.youtube.com/watch?v=1Oa__Lelc2o
*Dini Cevaplar, Çamurdan yaratma evrim ile yaratılmaya aykırı mıdır? - https://www.youtube.com/watch?v=hNU9B0yWFRo
*Dini Cevaplar, İnsan ve maymun akrabalığı iddiası Kur’an’a aykırı mıdır?- https://www.youtube.com/watch?v=lcbUGx1jGhY
*Dini Cevaplar, Tek nefisten yaratılış: İnsanoğlu Âdem ve Havva’dan türeme midir? https://www.youtube.com/watch?v=Xum-t6D0VBs
Caner Taslamana Cevap!
Anne karnında gelişmemiz, evrenin 6 dönemde yaratılması açık ayetle haber verilmiştir, ilk insandan bahseden ayette ise çamura şekil verilip kurumaya bırakıldığı detayı verilmiştir. Yani Adem aleyhisselam pat diye değil çamura şekil verilmesi ve kurumaya bırakılması süreciyle yaratılmıştır. İlle de süreç isteyene çömlek gibi kurutulma sürecinden bahsedilmiştir.Allah dilediği zaman pat diye de yaratabilir, örneğin İsa aleyhisselam su ve toprağı karıştırıp çamur elde etmiştir ve kuş heykeli yapmıştır. Besmele çekip kuş heykeline üfleyince ise kanlı canlı bir kuşa dönüşmüştür. (3:49, 5:110) Sihirbazlık gösterisini andıran ve çamurdan yaratılmayı tefsir eden bu olay, herkesin gözü önünde gerçekleşmiş ve Allahın sadece süreçle değil pat diye yaratabildiğini de göstermiştir. Ademin çamuru da aynen bu şekilde insana dönüşmüştür. Delillerimiz şunlardır;
1) Meleklere haber verilmesi
Yüce Allah insan yaratma muradını ilk olarak meleklere açıklamıştır. Nasıl yaratacağını da şöyle bildirmiştir:Rabbin meleklere demişti ki: "Şüphesiz ben bir beşer yaratacağım; kurutulmuş çamurdan, yıllanıp kokuşmuş kara balçıktan. Onu düzenleyip içine ruhumdan üflediğim zaman derhal ona secde edenlerden olun." (15/Hicr 28-29)
"Ve rabbin meleklere demişti ki: Ben yeryüzünde halife (birbirinin yerine geçen) kılacağım. (Melekler) dedi: "Orada fesat çıkarıp kan dökecek birini mi kılacaksın? Biz seni hamd ile tespih ediyoruz ve kutsuyoruz." (Allah) dedi: "Şüphesiz ki ben bilirim sizin bilmediğiniz şeyleri. (Yani içlerinden salih kullar da çıkacak)" [Bakara Suresi 30]
Kurutulmuş çamur, yıllanmış balçık ifadeleri bir heykel anlatımından bahsetmekte olup diğer ayetler de bu heykel imasını desteklemektedir.
"Andolsun insanı biz yarattık, bekletilerek kurutulmuş çamurdan, şekil verilmiş balçıktan." (15/Hicr 26)
Hicr 26.aytteki HAMEİN kelimesi “kokar balçık, değişmiş kokulu şey” anlamın gelmektedir. MESNUN kelimesi ise “bilenmiş, keskinlenmiş, yıllanmış, kokar balçık, değişmiş kokulu şey” demektir. Çamurun bekleme aşamasında mayalandığını bildirmektedir.
"(Allah) yarattı insanı, ateşte pişirilmiş gibi kurutulmuş çamurdan." (55/Rahman 14)
Her şeyi güzel yaratan, insanı yaratmaya çamurdan başlayan odur. Sonra onun soyunu değersiz bir suyun özünden (menideki spermden) devam ettirmiştir. Sonra onu (anne karnında) düzenlemiş ve ona ruhundan üflemiştir. Size işitme, görme, gönüller / vicdan vermiştir. Pek az şükrediyorsunuz. (32/Secde 7-9)
Rahman 14.ayetteki SALSALİN kelimesi “kum ile karışık balçık, ak kil, çömlek toprağı” anlamına gelmektedir. FEHHAR kelimesi ise “çamurdan yapılmış çömlek, topraktan yapılmış testi ve çanak, porselen” anlamına gelmektedir. Çanak çömlek kelimesi ile anlatılmış olması ilk insanın çamurdan tasarlandığını anlamaya yeterlidir.
Eski ahitte geçen bir cümle de yukarıdaki ayetlerle uyumludur: "Tanrı Adem’i topraktan yarattı ve burnuna yaşam soluğunu üfledi. Böylece Adem yaşayan varlık oldu." [Tevrat: Yaratılış 2/7]
2) İblisin imtihanı
Adem yaşayan bir insana dönüştükten sonra yüce Allah emrindeki ordulara “Ademe secde edin” emrini vermiştir. Bu emirle kimin Allah’a itaat ettiği ortaya çıkmış, melekler emri uygulamış ve yere kapanmış, cin türü olan iblis ise kibrine yenik düşerek ayakta kalmıştır. Ve o gün insanlar için bir fitne unsuru olmuş, aramızda kıyamete kadar sürecek bir düşmanlık başlamıştır. Allahın emrine itaatsizlik etme sebebini ise şu cümlelerle açıklamıştır:"Ancak iblis kibirlendi ve kâfirlerden oldu. (Allah) Dedi: Ey İblis! Ellerimle yarattığım şeye secde etmekten seni men eden nedir? Kibirlendin mi yoksa yücelerden mi oldun? (İblis) Dedi: ''Ben ondan hayırlıyım. Beni ateşten yarattın onu ise balçıktan yarattın." (38/Sad Suresi 74-76)
‘’Ve meleklere Adem için secde edin demiştik. Böylece secde ettiler iblis hariç. Dedi: "çamurdan yarattığın kişiye mi secde edeyim." (17/İsra Suresi 61)
Burada dikkat edilmesi gereken birinci ifade “ellerimle yarattığım şey” olmalıdır. Yüce Allah kudret eliyle çamura şekil vermiş ve ruh üflemiştir. Bu üflemenin tefsirini isa peygamberin çamura üfleme aşamasında görmüştük, kuş heykeline üfleyince canlı kuşa dönüşmüştü. Allahın üflemesi ise "ol" emrini vermesiyle gerçekleşir.
Yequlu lehu kun fe yekun (2:117, 36:82) “ona ol der hemen olur” ayetinin anlamı emir verince oluşmaya başlar demektir. Bu oluşum aniden veya süreçle yaratmayı anlatmak için kullanılabilir. Ol emriyle kuş heykeli canlı kuşa dönüşür, asa yılana dönüşür, deniz yarılır yol açılır, kayadan deve çıkar, bebek konuşur, Adem yaşayan varlık olur, anne karnında bebek oluşur vb..
Dikkat edilmesi gereken diğer ifade “Beni ateşten, onu çamurdan yarattın, çamurdan yarattığın kişiye mi secde edecekmişim” cümlesidir. Yaratılış ham maddesine dikkat çekmiş, ısıyı çamurdan üstün görme gafletine düşmüştür. Bilindiği üzere cinlerin atası yazın yerden yükselen ısıdan yani semum ateşinden (15:27) yaratılmıştır. Bu sebeple cinler madde aleminde değil, astral boyutta yaşamaktadır. İnsan ise çamurdan yaratıldığı için madde boyutunda yaşamaktadır.
Andolsun biz insanı kuru bir çamurdan, şekillenmiş kara balçıktan yarattık. Cinleri de daha önce semum ateşinden yaratmıştık. (15/ Hicr 26-27)
Ayrıca cinler de tıpkı insanlar gibi cinsel ilişkiyle çoğalırlar ve zürriyetleri nesilleri vardır. “Onu ve zürriyetini mi dost ediniyorsunuz” (18:50) ayetinde cinlerin de akrabaları olduğunu açıklanır. Cinlerin atası semum ateşinden yani çölden yükselen kavurucu ısıdan yaratıldıysa ve günümüzde cinsel ilişkiyle çoğalıyorlarsa, insanın atası da çömlek hamurundan yaratılmıştır ve cinsel ilişkiyle çoğalmaktadır.
Böylece "sizi topraktan yarattık" diyen ayetlerin de insanlığın başlangıcına atıf yaptığı anlaşılır. Rum 20.ayette topraktan yaratıldıktan sonra yeryüzünde yayılan bir beşer olduğumuz söylenir.
Sizi topraktan yaratması da onun ayetlerindendir, sonra siz yayılan bir beşer oldunuz. (30/ Rum 20)
Allah sizi yerden bitki gibi bitirdi. (71/ Nuh 17)
Yayılan bir beşer oldunuz ifadesi de "önceden maymunsu beşerdik, ruh üflenince bilinç sahibi insan olduk" iddiasını çökertmektedir. Zira beşer ifadesi derisi görünen ve kıyafet giymesi gereken canlı demektir. Hayvanların vücudu kıllarla veya tüylerle kaplıdır, insanların vucudu ise çıplaktır ve elbiseyle kapatılır. Deri yapımız itibariyle beşerizdir. Peygamberimiz de "ben de sizin gibi beşerim" (41:6) diyerek bizden farkı olmadığını anlatmaya çalışmış ve kendisini aşırı yüceltenlere tepkisini göstermiştir. Bu örnekler evrimcilerin Kuran kavramlarını nasıl çarpıttığını da göstermektedir.
3) Cennet yaşamı
Adem aleyhisselam yaratıldıktan sonra ona kendi nefsinden yani kendi türünden bir zevce / eş / kadın yaratılmıştır. Kadının yaratılması da tıpkı Ademin yaratılması gibi çamurdan olmuş olmalıdır. Adem uyurken kaburga kemiğini koparıp kemikten kadın yaratılması Kuranda geçmez, ayrıca kadının vücudunun tam olması için yine heykele şekil vermek gerekir.Kendi türünden bir eş yaratıldıktan sonra ikisi cennet denilen yerde yaşamaya başlamıştır. Bu cennet 7 kat gökteki cennet midir yoksa dünyada bir bahçe midir en doğrusunu Allah bilir. “Orada açlık, susuzluk, çıplaklık, sıcaktan bunalmak yoktur” (20:118) ifadesi ile nimetler içinde yüzdükleri haber verilir. Daha da önemlisi “sen ve eşin” diyerek 2 kişiden bahsedilmektedir.
Dedik ki: ''Ey Adem! Sen ve eşin cennete yerleşin. Ve dilediğiniz yerden bolca yeyin ama şu ağaca yaklaşmayın. O takdirde zalimlerden olursunuz.’’ [2/Bakara 35]
‘’O zaman dedik: Ey Adem! Şüphesiz ki bu (iblis) sana ve zevcene düşmandır. Öyleyse sizi çıkarmasın cennetten, o zaman pişman olursun. Şüphesiz ki orada senin için aç kalmak ve çıplak kalmak yoktur. Ve şüphesiz ki sen orada susamazsın ve sıcaklamazsın.’’ [Taha Suresi 117-119]
Ayetlerde “sen ve eşin” ifadesiyle iki insandan bahsedilmektedir. Bu durum insanların atasının Adem ve eşi olduğunu anlamaya yeterlidir. Ayrıca iblis isimli şeytanlığı seçen cin de vesvese verirken yine iki kişiye hitap etmiştir.
‘’Böylece şeytan onlara vesvese verdi, Onların kendilerinden gizlenmiş olan avret yerlerinin açığa çıkması için. Dedi ki: Rabbiniz size bu ağacı nehyetti, iki melek olmayın veya kalıcı olmayın diye. Ve onlara yemin etti: ''Şüphesiz ki ben size nasihat ediyorum'' (7/Araf 20-21)
Buna ilaveten Adem ve eşinin anne ve babamız olduğunu söyleyen ayet de mevcuttur. Adem ve eşi anne ve babamız ise insanlık bu ikisinden çoğalmıştır.
Ey Âdemoğulları! Avret yerlerini kendilerine açmak için, elbiselerini soyarak ana babanızı cennetten çıkardığı gibi, şeytan sizi de saptırmasın. Çünkü o ve kabilesi, onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler. Şüphesiz biz, şeytanları, iman etmeyenlerin dostları kılmışızdır. (Araf suresi 27)
Ey insanlar! Rabbinize takvalı olun ki O, sizi tek nefsten yarattı, eşini de ondan yarattı. İkisinden pekçok erkekler ve kadınlar yaydı... (4/ Nisa 1)
Şu halde insanlığın ilk atasının Adem ve havva, ikinci atasının Nuh ve gemiye binip kurtulan torunları olduğu anlaşılmaktadır. İşte bu noktada “Allah Ademi seçti” (3:33) ayetini göstererek “demek ki bir insan topluluğu arasından seçmiş, Adem de diğer maymunsulara bilinç verilerek insan olmuştur” diyenlerin çarpıtma yaptığı da ortaya çıkmaktadır. Ayette bahsedilen seçilmek, insanlar içinde seçkin bir makama sahip olmaktır. “Gerçek şu ki Allah; Adem'i, Nuh'u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini alemler üzerine seçti. Onlar birbirlerinden türemiş bir zürriyettir. Allah işitendir, bilendir.” (3/ Ali imran 33-34)
Burada akıllara şu soru gelebilir: “İnsanlık Adem ve eşinden çoğaldı ise kardeşlerin evlenmesi ensest ilişki olur, Allah süt kardeşle evlenmeyi bile yasaklamış iken kardeşlerin çaprazlama evlenmesi sünnetullaha aykırı olmaz mı?” Burada sünnetullah kelimesi iyi anlaşılmalıdır. Allahın sünneti ve şeriatı farklıdır. Sünnet davranış demektir, şeriat emirler bütünüdür. Kuranda Allahın sünnetullahı değişmez denmekte, şeriatın ise Nuh’tan sonra değiştiği söylenmektedir. (42:13) Şu halde insanlık ilk önce kardeşlerin çaprazlama evlenmesiyle, Nuh tufanından sonra da kuzenlerin evlenmesiyle çoğalmıştır diyebiliriz. Yani geleneğin izahı doğrudur diyebiliriz. Nitekim gelenek, İslam dinini muhafaza etmekte en önemli araçlardan birisidir ve ibadet detayları da gelenekle aktarılmıştır.
Bazı kimseler şu zamana kadar gelen herşeyin yanlış olduğunu iddia ederken ilk saldırdıkları şey gelenek olmuştur. Kendini Kurancı olarak tanıtan bu sözde Kurancıların ortak noktası gelenek kelimesini diline dolamaları, kelimelerin ilk anlamlarını değil son anlamlarını referans almaları, bağlantılı ayetleri alakasız konularla bağdaştırmalarıdır. Evrimi savunurken, meleklere doğa kanunu derken, cinlere yabancı insan derken, namazı inkar ederken, dünyaya cehennem derken hep "gelenekten kurtulmalıyız, bu zamana kadar herkes yanlış bildi ama doğrusunu biz getirdik" derler. Getirdikleri şeyler ise modern hurafelerdir, anlam çarpıtmasıdır. Gerçek Kuran müslümanlığına zarar verirler. (Bak: Türedi tiplerin özellikleri)
Gelelim Ademin çocuklarına. Kuranda Ademin iki oğlu kıssası da Adem ve eşinden türemeyi desteklemektedir. Habil ve kabil isimli oğlan çocukları büyümüş ve Allaha kurban sunmuşlardır. İyi kalpli olanın sundukları kabul edilmiş, kibirli ve cimri olanın sunusu kabul edilmemiştir. Bunun üzerine kıskançlık yaparak kardeşini öldürmüş ve yeryüzündeki ilk cinayet işlenmiştir. (Bak: Kardeş katli)
Buraya kadar bir olay akışı gördük.
1) Yüce Allah meleklere insan yaratacağını haber verdi, nasıl yapacağını söyledi.
2) Çamur çömlek gibi kurudu, sonra canlandı, isimleri sayarak ilmini gösterdi.
3) İblis “çamurdan yarattığına secde etmem” dedi.
4) Ademe eş yaratıldı, zahmetsiz yaşama yeri olan cennete yerleştirildiler.
5) Cennette şeytan ikisine vesvese verdi ve yasak meyveyi yedirdi.
6) Adem ve eşi ekip biçerek geçinecekleri zahmetli yaşama başladı.
7) Yüce Allah öğüt verdi “şeytan ana babanızı kandırdığı gibi sizi de kandırmasın” diyerek Adem ve eşinin atamız olduğunu vurguladı.
8) Ademin çocukları kavga etti.
Bu olay akışından anlaşıldığı üzere Kuranda evrim yoktur ve evrim teorisi islam diniyle çelişmektedir. Çelişmesi için ille de “evrim yoktur, sizi evrimle yaratmadık” diyen ayet aramak gerekmez. İnsanın yaratılış serüvenini açıklayan bağlantılı ayetler bir olay akışından bahsediyorken bunun arasına süreçle yaratılma eklemek, maymunla ortak soydan geldiğimizi söylemek zorlama bir yorumdur, islamı modernize etme çabasıdır.
Modernistlerden yana değil Allahtan yana olmak için ayetleri olduğu gibi kabullenmek gerekir. Modernistler Kuranı bilim dışı görüyor diye evrimi kabul edecek isek diğer bütün konuları da onların görüşüne göre çarpıtmamız gerekir. Oysaki yüce Allah şöyle buyurmuştur: "Allâh'ın indirdiği kitaptan bir şey gizleyip onu birkaç paraya satanlar var ya, işte onlar karınlarına ateşten başka bir şey koymuyorlar. Kıyamet günü Allah ne onlara konuşacak ve ne de onları temizleyecektir. Onlar için acı bir azap vardır. [Bakara Suresi 174]
"Şüphesiz bu bir hatırlatmadır. Öyleyse dileyen kişi rabbine doğru bir yol edinir.'' (73/ Muzzemmil 19)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?